|

مادر یکی از دانشجوهای بازداشتی به «شرق» گفت:

خواهان پاسخ‌گویی نهادهای ذی‌ربط هستیم

حدود سه هفته از اعتراضات در کشور می‌گذرد و در این مدت دانشجویانی دستگیر و بازداشت شده‌اند.

خواهان پاسخ‌گویی نهادهای ذی‌ربط هستیم
نسترن فرخه خبرنگار گروه جامعه روزنامه شرق

نسترن فرخه: حدود سه هفته از اعتراضات در کشور می‌گذرد و در این مدت دانشجویانی دستگیر و بازداشت شده‌اند. مادر یکی از این دانشجوها در گفت‌و‌گو با «شرق» از نحوه بازداشت و روند رسیدگی به پرونده فرزندش گفته و خواهان پاسخ‌گویی نهادهای ذی‌ربط و آزادی فوری فرزندش شده است.

سعیده اسلامی، مادر محمود نوری، یکی از دانشجوهای بازداشتی‌های اخیر، درباره شرایط و نحوه بازداشت فرزند خود به «شرق» می‌گوید: پسر من محمد نوری که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانشگاه تهران است، پنجشنبه سی‌ویکم شهریور موقع خروج از منزل توسط چند نفر که ما نمی‌دانیم از کدام نهاد بودند، بازداشت شد.

اسلامی همچنین درباره وضعیت رسیدگی به پرونده محمد نوری اضافه می‌کند: ظاهرا چند هفته گذشته در مرحله بازجویی بود و به جهت عدم دسترسی آقای امیر رئیسیان، وکیل محمد، به پرونده، ما هم اطلاعات موثقی از پرونده نداریم. ملاقات که اصلا نداشتیم، فقط من و همسرم چند بار مکالمه بسیار کوتاه دو‌دقیقه‌ای با محمد داشتیم.

این مادر درباره وضعیت نگهداری فرزند خود ادامه می‌دهد: اطلاعاتی از شرایط نگهداری محمد نداریم و این موضوع باعث نگرانی شدید خانواده شده است. با توجه به اینکه ایشان را به بند عمومی منتقل نکرده‌اند و بیشتر این ایام را تنها بود، طبیعتا شرایط روحی سختی را سپری می‌کند. دو بار طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با ما تماس گرفتند و گفتند مدارک لازم برای آزادی ایشان را به دادسرای زندان اوین ببریم و هر دو بار ما سریع اقدام کردیم، ولی دفعه اول گفتند به دلیل ناهماهنگی بین مراجع ذی‌ربط بروید و روز شنبه مراجعه کنید. دفعه دوم نیز گفتند فعلا آزادی ایشان ممکن نیست. ما چندین‌بار به دادسرای اوین مراجعه کرده و خواستار پیگیری وضعیت پسرمان شدیم، ولی متأسفانه تاکنون هیچ‌کس پاسخ‌گو نبوده است. ما خواهان پاسخ‌گویی نهادهای ذی‌ربط و آزادی فوری فرزندمان بوده و با توجه به اینکه در سه هفته گذشته هیچ ملاقاتی با فرزندمان نداشتیم، من و همسرم به‌شدت نگران وضعیت ایشان بوده و خواستار ملاقات فوری با پسرمان هستیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها