|

فدراسیون سردرگم در آستانه

جام جهانی فوتبال!

در آستانه جام جهانی فوتبال، سردرگمی و نابسامانی فدراسیون فوتبال روز‌به‌روز عیان‌تر می‌شود؛ از طرفی وضعیت نامطلوب آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و از طرفی رد و تأیید صلاحیت سرمربی تیم ملی به فاصله چند روز!

عبدالله دارابی: در آستانه جام جهانی فوتبال، سردرگمی و نابسامانی فدراسیون فوتبال روز‌به‌روز عیان‌تر می‌شود؛ از طرفی وضعیت نامطلوب آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و از طرفی رد و تأیید صلاحیت سرمربی تیم ملی به فاصله چند روز!

آنچه واضح است، این است که یکی از دو مرحله (رد یا تأیید) سرمربی تیم ملی، فاقد پشتوانه فنی و عقلانی است! چطور ممکن است یک مربی طبق اعلام رسمی کمیته فنی فدراسیون رد‌صلاحیت و چند روز بعد طبق اعلام رسمی فدراسیون تأیید صلاحیت شود؟ مسلما مجموعه‌ای از ترس‌ها، نگرانی‌ها، مسامحات و ملاحظات را باید در این نوع تصمیم- به‌ویژه تصمیم دوم- دخیل دانست! مجموعه مواردی که نشان می‌دهد صلاح و صواب فوتبال ملی، چندان اولویت اول و مهم نبوده، در بیانی واضح‌تر قربانی ملاحظات شده است! در فرایند اتفاقات و تصمیم‌گیری اخیر، اقتدار سرمربی به‌شدت کاهش می‌یابد و اسکوچیچ- که خود را مربی حرفه‌ای می‌داند- به عشق حضور در جام جهانی تبعات منفی این اتفاقات و برخوردها را به جان می‌خرد؛ اما متولی و حافظ منافع فوتبال کشور یعنی فدراسیون، چرا به این شرایط و تبعات ناشی از آن تن می‌دهد، پرسشی است که جواب چندان سختی نخواهد داشت و جوابش را می‌توان در نبود تخصص و آگاهی لازم مسئولان و اهداف آتی ایشان جست‌وجو کرد! ... اما چرا کمیته فنی که شامل پیش‌کسوتان و مربیان خاک‌خورده فوتبال است، حاضر به نقض تصمیم خود شده‌اند؟ مگر تصمیم‌شان در ردصلاحیت اسکوچیچ، تصمیمی فنی، کارشناسانه و با لحاظ مصالح تیم ملی نبوده است؟ جوابش را بهتر است خودشان با صداقت بدهند؛ چراکه صلاحیت‌شان به‌شدت زیر سؤال است! حالا فدراسیون فوتبال برای بهبود اوضاع تیم ملی به توصیه و تهدید روی آورده است! کجای امور با توصیه و تهدید، اصلاح و بهبود یافت که فوتبال به اصلاح و بهبود برسد؟ مکانیسم و قدرت تصمیم بایسته و شایسته برای بهبود اوضاع را زمین نهادید و بیانیه و ارشاد را جایگزین آن کردید؟ زهی خیال خام و حسرت فردای نزدیک! لااقل در صدور بیانیه‌ها به‌جای تعجیل، تأمل می‌کردید که چشمان جهانی فوتبال را شگفت‌زده نکنید از این تصمیمات! ... و اکنون تیم ملی است و نبود یکپارچگی و اقتدار به‌شدت مخدوش اسکوچیچی که فقط حضور در جام جهانی را می‌خواهد و سرنوشت نامعلوم تیم ملی پس از انتخابات هشتم شهریور! آیا مجمع فدراسیون فوتبال تقصیری را در این اتفاقات متوجه خود می‌بیند؟ آیا این اوضاع، آنان را در انتخابات هشتم شهریور به انتخابی متأثر از تفکر و سداد می‌رساند؟ تجربه می‌گوید بعید است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها