|

ضربه‌قلم‌های بهمن بروجنی

نمایش انفرادی آثار بهمن بروجنی 17 تیر ماه در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود. این نمایش با 16 اثر جدید از بروجنی شکل گرفته است. بهمن بروجنی سال 1321 در بروجن به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد را از دانشکده هنرهای تزئینی دریافت کرد و مدتی به تدریس در دانشگاه هنر تهران، دانشگاه تربیت مدرس و هنرهای دراماتیک پرداخت.

ضربه‌قلم‌های بهمن بروجنی

نمایش انفرادی آثار بهمن بروجنی 17 تیر ماه در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود. این نمایش با 16 اثر جدید از بروجنی شکل گرفته است. بهمن بروجنی سال 1321 در بروجن به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد را از دانشکده هنرهای تزئینی دریافت کرد و مدتی به تدریس در دانشگاه هنر تهران، دانشگاه تربیت مدرس و هنرهای دراماتیک پرداخت. او به فرانسه مهاجرت کرده و با دریافت یکی از مهم‌ترین مدرک‌های هنری از این کشور به تدریس پرداخته است. او دکتری هنری خود را از دانشگاه سوربن پاریس گرفت. بروجنی بیش از 200 نمایشگاه فردی و گروهی را برپا کرده و از جمله فعالیت‌های اجرائی این هنرمند، می‌توان از تابلوی دیواری سفالین ۶۴متری در کاخ کشاورزی با موضوعیت منطقه‌البروج یاد کرد. در بخشی از استیتمنت این نمایش انفرادی از آثار بهمن بروجنی نوشته شده: «بهمن بروجنی را می‌توان یکی از مدرنیست‌های ایران نامید. فارغ از نقش مهمش در آموزش دانشگاهی و فضای آکادمیک در دوران انقلاب و پس از آن، جلوه‌های متعددی از رویکرد مدرنیستی را می‌توان در آثارش جست‌وجو کرد. شاید به‌واسطه همین دلبستگی بود که در ابتدای دهه 1370 تهران را به مقصد فرانسه، خاستگاه مدرنیسم، ترک کرد و در حدود دو دهه نامش در هنر ایران کمتر به گوش رسید، با این‌ وجود یک دهه است که به هنر ایران بازگشته است. توانایی بروجنی در ساختن تصاویری است که انگار در زمانی کوتاه و با ضربه قلم‌های متعدد که از هر سمت‌و‌سو بر روی بوم فرود آمده، خلق شده‌اند».

بازدید از این نمایشگاه تا یکشنبه 26 تیرماه هر‌روز از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از 16 تا 20 در گالری آرتیبیشن به آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا)، پلاک 6 برای علاقه‌مندان مهیاست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها