|

دنیای دینانی منتشر شد

کتاب «دنیای دینانی» نوشته دکتر محمدجعفر محمدزاده منتشر شد. این اثر در شناخت اندیشه و آثار دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی به چاپ رسیده و در‌برگیرنده بخشی از آثار و افکار دکتر دینانی از نگاه نویسنده آن است.

دنیای دینانی منتشر شد

ایبنا: کتاب «دنیای دینانی» نوشته دکتر محمدجعفر محمدزاده منتشر شد. این اثر در شناخت اندیشه و آثار دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی به چاپ رسیده و در‌برگیرنده بخشی از آثار و افکار دکتر دینانی از نگاه نویسنده آن است. «دنیای دینانی» در ۱۲۴ صفحه در قطع رقعی و دارای دو فصل و یک مقدمه با عنوان سرسخن است. فصل نخست، مشتمل بر شش مقاله است که سال‌های پیش در روزنامه اطلاعات انتشار یافته که به گفته مؤلف در مقدمه کتاب، به پاس قدردانی از مقام علمی دکتر دینانی و اهمیت موضوع با مداقه ویرایشی جدید، همراه با پاورقی‌هایی افزوده به صورت کتاب درآمده است.

پرسش‌های دقیق؛ پاسخ‌های عمیق، نصیرالدین فیلسوف گفت‌وگو، عالم هستی کلام خداوند است، نگاه جدید به زندگی در اندیشه خیام، اندیشه و خرد در مکیال گفت‌وگو و ابن‌سینا فیلسوف ناشناخته عناوین شش مقاله‌ای است که در فصل نخست کتاب آمده است.

نویسنده در فصل دوم، به ارائه کتاب‌شناسی مختصری از ۲۷ اثر فلسفی دکتر دینانی به صورت کوتاه و روشمند پرداخته است که راهنمای معتبری برای شناخت آثار این فیلسوف معاصر است.

دکتر محمدجعفر محمدزاده در سرسخن آورده است: این کتاب بر آن است تا با تکیه بر گفتار و نوشتار، دو محصول عمده زبان، اندکی از دنیای فیلسوف معاصر دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی را بشناساند و این بهترین راه شناخت است. در غیر‌این‌‌صورت شناساننده به اعتبار حکم عقلی نیازمند شرایطی است که فراهم نیست تا با آن بتوانند به شناساندن این فیلسوف گرانمایه بپردازند.

انتشارات اطلاعات این کتاب را به تازگی (تابستان ۱۴۰۱) منتشر کرده و در مراکز فروش خود عرضه کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها