|

حکومت چین به برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان ادامه می‌دهد

جنایت کمونیستی

شکنجه و قتل مخالفان حزب کمونیست چین به شیوه‌ای هولناک ادامه دارد و پس از گزارش‌های متعدد رسانه‌ای درباره قاچاق اعضای بدن انسان از سوی حکومت چین، این بار یک کمیسیون حقوق بشر دو حزبی در ایالات متحده، خواستار توقف این اقدامات شده است.

جنایت کمونیستی

 شکنجه و قتل مخالفان حزب کمونیست چین به شیوه‌ای هولناک ادامه دارد و پس از گزارش‌های متعدد رسانه‌ای درباره قاچاق اعضای بدن انسان از سوی حکومت چین، این بار یک کمیسیون حقوق بشر دو حزبی در ایالات متحده، خواستار توقف این اقدامات شده است. کمیسیون حقوق بشر تام لانتوس (TLHRC)، یک گروه دو حزبی در مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیرا میزبان جلسه‌ای در ارتباط با برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان در چین بود، عملی شنیع که سال‌هاست با مجوز حزب کمونیست چین عمدتا در بیمارستان‌های ارتش، زندان‌ها و اردوگاه‌های کار اجباری علیه زندانیان عقیدتی انجام می‌شود و قربیانیان در این روند به‌ قتل می‌رسند. نماینده بیلیراکیس یکی از اعضای TLHRC می‌گوید: «این عمل برداشت اجباری اعضای بدن علیه گروه‌های قومی و مذهبی مختلفی مانند اویغورها، تبتی‌ها، مسلمانان و مسیحیان انجام شده است، به‌ویژه تمرین‌کنندگان فالون گونگ هدف حزب کمونیست چین بوده‌اند». فالون گونگ یا فالون دافا تمرینی معنوی و مدیتیشنی باستانی است که ۳۰ سال پیش در چین به عموم معرفی شد و محبوبیت گسترده‌ای در بین مردم چین پیدا کرد؛ به‌طوری که پس از گذشت هفت سال بیش از ۱۰۰ میلیون نفر آن را تمرین می‌کردند. حزب کمونیست چین از محبوبیت گسترده این تمرین معنوی به‌شدت هراسان شد چراکه تعالیمش برخلاف ماهیت حزب کمونیست بود. در نتیجه در سال ۱۹۹۹، «جیانگ زمین» رهبر وقت حزب کمونیست چین، دستور دستگیری، بازداشت و آزار و شکنجه تمرین‌کنندگان فالون گونگ را صادر کرد.‌ بیش از ۲۳ سال است که این آزار و شکنجه ادامه دارد و منجر به کشته‌شدن هزاران نفر از تمرین‌کنندگان فالون گونگ شده است. بیلیراکیس می‌گوید: «تمرین‌کنندگان فالون گونگ تنها به‌دلیل پایبندی به اعتقادات شخصی‌شان، از سوی حزب کمونیست چین تحت آزار و اذیت، ارعاب، حبس و شکنجه قرار گرفته‌ و رنج می‌برند و حتی موارد متعددی از مرگ وجود دارد. آنها منبع اصلی تأمین اعضای بدن هستند که به‌طور غیرقانونی توسط حکومت کمونیستی چین برداشت می‌شود و به‌‌طور ویژه هدفی برای سایر رفتارهای وحشیانه و شکنجه قرار می‌گیرند در حالی که در زندان‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری و بازداشتگاه‌های چین نگه داشته می‌شوند».

شهادت   شاهدان

«سر جفری نایس کیوسی» دادستان ارشد سابق دادگاه کیفری بین‌المللی سازمان ملل در بررسی جنایات در جنگ بالکان با استناد به نتیجه‌ای که توسط دادگاه مستقل مربوط به چین به دست آمده است، به اپوک‌تایمز می‌گوید: «برداشت اجباری اعضای بدن سال‌ها در سراسر چین در مقیاس قابل‌توجهی انجام شده است و تمرین‌کنندگان فالون گونگ یکی از منابع تأمین اعضای بدن و احتمالا منبع اصلی بوده‌اند». از آنجا که برداشت اجباری اعضای بدن همچنان ادامه دارد، دادگاه آن را نسل‌کشی تشخیص داد. او می‌افزاید: «برای فالون گونگ، جنایت نسل‌کشی به‌وضوح مشخص شده است. این شامل «کشتن اعضای گروه» و «ایجاد آسیب جدی جسمی یا روانی به اعضای گروه» است. دکتر «انور توهتی بوگدا» جراح سرطان‌شناس، ماجرایی را تعریف می‌کند که در سال ۱۹۹۵ اتفاق افتاد و در آن از سوی حکومت چین به او دستور داده شد تا برداشت اعضای بدن افراد زنده را انجام دهد. بوگدا ماجرا را این‌گونه به یاد می‌‌آورد: «چاقوی من راه خود را پیدا کرد و پوست او را برید، خون دیده شد. دلالت بر این داشت که هنوز قلبش خون را پمپاژ می‌کرد، زنده بود! جراح ارشدم با زمزمه به من گفت: عجله کن! که حرف او فرمان بود و همچنین احساس می‌کردم این نوعی اطمینان‌بخشیدن بود که به دستور او این کار را انجام دادم». کل جراحی حدود ۳۰، ۴۰ دقیقه طول کشید، جراحان ارشد با خوشحالی اعضای بدن را جمع‌آوری کردند. سپس یکی از آنها به بوگدا گفت: «حالا تیمت را به بیمارستان برگردان. یادت باشد امروز هیچ اتفاقی نیفتاد». متیو رابرتسون از دانشگاه ملی استرالیا یکی از نویسندگان کتاب «اعدام توسط سرقت اعضای بدن: نقض قانون اهداکننده اعضای فرد مرده در چین» است که در مجله آمریکایی پیوند عضو منتشر شده است. رابرتسون می‌گوید که او و تیمش هزاران مقاله پزشکی به زبان چینی را بررسی کردند. او می‌گوید: «از این تعداد، ۷۱ مقاله توصیف صریحی از جراحانی ارائه می‌دهند که به‌نظر می‌رسد هنگام تهیه قلب از زندانیان، قانون اهداکننده مرده را نقض می‌کنند. به زبان ساده، اوراق نشان می‌دهد که اهداکنندگان، زندانی بودند که در زمان جراحی زنده بودند و توسط جراحان پیوند در روند خارج‌کردن قلب کشته شدند. این یافته‌ها نشان‌دهنده یک همکاری منحصربه‌فرد و طولانی‌مدت بین تأسیسات پزشکی جمهوری خلق چین و سیستم امنیت عمومی آن است. علاوه بر این، به احتمال زیاد بسیاری از این اعضای پیوندی از بدن زندانیان سیاسی انجام شده است. این باعث می‌شود جراحان PRC که بسیاری از آنها در غرب آموزش دیده‌اند، در قتل‌های غیرقانونی پزشکی شرکت کنند.

درخواست  برای  توقف   جنایت

پروفسور رابرت دسترو معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار اجباری در سخنرانی خود می‌گوید: «از آنجا که همکاران من درباره شواهد ارائه‌شده تا به امروز و روش‌های مورد استفاده برای جمع‌آوری آن شواهد، متخصصان معتبری هستند، من شهادت خود را به یک سؤال بسیار ساده محدود می‌کنم: در صورت ارائه شواهد معتبر درباره برداشت اجباری اعضای بدن با مجوز دولت، مقامات دولت ایالات متحده چه باید بکنند؟ باید بدانیم و درک کنیم که چه کسی پشت میز دیپلماتیک می‌نشیند. این واقعیت که کسانی که در طرف دیگر معاملات – چه برای تجارت پنل‌های خورشیدی، خودروهای الکتریکی یا سایر معاملات تجاری – شهروندان خود را به «کالا» تبدیل کرده‌اند و معادل انسانی «فروشگاه‌های عرضه قطعات اتومبیل» را اداره می‌کنند، نباید قابل اعتماد باشند». نتایج یک تحقیق که در یک مجله پزشکی ایالات متحده منتشر شده نشان می‌دهد که صدها پزشک چینی و سایر کادر پزشکی در چین در نقش «جلاد» حکومت کمونیستی چین برای حفظ صنعت پرسود پیوند اعضای بدن عمل می‌کنند. در این تحقیق که در آوریل 2022 در مجله‌ای علمی به نام ژورنال آمریکایی پیوند عضو منتشر شد، بیش از ۱۲۰ هزار نشریه چینی‌زبان در مورد پیوند عضو بررسی شده که ۷۱ مقاله در آنها مورد شناسایی قرار گرفته است که در آن پزشکان قلب و ریه‌های افراد را بدون انجام هیچ آزمایشی برای اثبات مرگ مغزی، برای پیوند عضو جدا کرده بودند که این نشان می‌دهد بیماران به خاطر برداشت اعضای بدن‌شان کشته شده‌اند. در مجموع ۳۴۸ متخصص یا محقق پزشکی، از جمله جراح، پرستار و متخصص بیهوشی از ۵۶ بیمارستان در سراسر چین، در این ۷۱ مقاله مشارکت داشته‌اند. این مقالات شناسایی‌شده، بین سال‌‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ منتشر شده و در این دوره زمانی هیچ سیستم اهدای داوطلبانه رسمی‌ای در چین وجود نداشته است و اهدای داوطلبانه کمی وجود داشت. این در حالی است که رژیم چین ادعا کرده بود که اکثر اعضای بدن برای پیوند در آن زمان از زندانیان اعدام‌شده بوده است، اما در اوایل دهه ۲۰۰۰، گزارش‌ها و تحقیقاتی منتشر شد مبنی بر اینکه حکومت چین اعضای بدن زندانیان عقیدتی بازداشت‌شده را به زور برداشت می‌کند و به این شکل آنان را به قتل می‌رساند. این اتهامات توسط یک دادگاه مردمی مستقل واقع در لندن در سال ۲۰۱۹ تأیید شده است. نتایجی که این دادگاه به آن رسید، مشخص کرد چنین جنایتی برای مدت طولانی در مقیاس قابل توجهی رخ داده است و افرادی که در چین تمرین روش معنوی فالون گونگ را انجام می‌دهند و مورد غضب حکومت کمونیستی چین قرار دارند، هدف اصلی برداشت عضو هستند. این دادگاه که به‌عنوان «دادگاه چین» شناخته می‌‌شود، ادعاهای رژیم چین مبنی بر این را که از سال ۲۰۱۵ همه اعضای پیوندی از یک سیستم رسمی اهدای عضو تأمین می‌شد، رد کرده است.

دود   لوله   تفنگ

«ژاکوب لاوی» پزشک و یکی از نویسندگان مشارکت‌کننده در این تحقیق گفته این اولین تحقیق در نوع خود است که «دود لوله تفنگ» را کشف می‌کند که ثابت می‌کند پزشکان در چین مردم را به خاطر اعضای بدنشان می‌کشند. در نشریات چینی که توسط این تحقیق بررسی شده بود، پزشکان، زندانیانی را که روی آنها عمل برداشت عضو انجام می‌دادند، مرگ مغزی اعلام کردند، اما اطلاعات دیگری که در همان مقالات فاش شده نشان می‌داد که این‌‌طور نبوده است. تأیید مرگ مغزی یک فرایند طولانی است که معمولا ساعت‌ها طول می‌‌کشد و یک مرحله مهم شامل خاموش‌کردن ونتیلاتور است برای ارزیابی اینکه آیا بیمار می‌تواند به تنهایی نفس بکشد یا خیر. اما در این مقاله توضیح داده شده است که پس از اعلام مرگ مغزی ادعایی، یا بلافاصله قبل از جراحی، هنوز لوله اکسیژن وصل بوده است. در برخی موارد، فرد مورد نظر ماسک به صورت داشته که نشان می‌داد هیچ ارزیابی‌ای از مرگ مغزی صورت نگرفته است. لاوی به اپوک‌تایمز می‌گوید: «آنها اعضای بدن را از افرادی که مرده اعلام نمی‌شوند تهیه کرده‌اند، به این معنی که آنها سلاخی شده‌اند». لاوی گفت که به نظر می‌رسد این یافته‌ها پذیرش تلویحی و تصادفی این جنایات از جانب پزشکان چینی باشد. «به نحوی هم نویسندگان و هم ویراستاران در مجلات پزشکی مربوطه فراموش کرده‌اند که این جزئیات جنایت‌آمیز را که ما پیدا کرده‌ایم سانسور کنند».

متیو رابرتسون، یکی از همکاران مطالعات چین در بنیاد یادبود قربانیان کمونیسم است که یکی از نویسندگان این تحقیق است. او می‌گوید این رویداد شاید این احتمال را مطرح کند که پزشکان چینی انجام این عمل را متوقف کرده باشند، اما بسیار محتمل‌‌تر است که آنها پنهان‌کارتر شده‌اند. او به یک گزارش تحقیقاتی در سال ۲۰۱۴ اشاره می‌کند که توسط سازمان جهانی بررسی آزار و شکنجه فالون گونگ (OIPFG) برای اولین بار جزئیات هشداردهنده‌ای را در مقالات پزشکی چین آشکار کرده بود، از جمله تعداد زیادی از دهندگان عضو در شرایط اولیه سالم و نحوه عملکرد بیمارستان‌ها و حجم عمل‌های بسیار زیاد پیوند در طول فقط یک روز. رابرتسون که پیش‌تر به عنوان خبرنگار فعالیت می‌کرد، می‌گوید که سیاست‌گذاران پزشکی در چین احتمالا گزارش فوق را مورد توجه قرار داده‌اند و به همه مجلات گفته‌اند که انتشار چنین جزئیاتی را متوقف کنند. دو سال پیش، رابرتسون و لاوی دریافتند که مجموعه‌داده‌های اهدایی رسمی چین دقیقا با یک فرمول ریاضی مطابقت دارد که نشانه‌ای از این است که رژیم چین به طور سیستماتیک داده‌های اهدای عضو خود را جعل کرده است. سازمان جهانی بررسی آزار و شکنجه فالون گونگ در طول همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ صدها تماس تلفنی مخفیانه با بیمارستان‌های چین برقرار کرده بود که طی آن برخی از پزشکان قول تأمین عضو پیوندی به سرعت در عرض یک هفته را دادند. به گفته این گروه، زمان تأمین غیرمعمول و سریع که حتی در کشورهای دیگر با سیستم‌های اهدای عضو شناخته‌شده دیده نشده است، نشان می‌دهد که پکن همچنان به این رویه وحشتناک ادامه می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها