|

روشنگری درباره دعوت‌نشدن مهسا کمالی به تیم ملی

مهسا کمالی از چهره‌های پرسروصدای ورزش ایران در یکی، دو ماه اخیر است. بازیکن تیم فوتسال زنان مس‌رفسنجان اسفندماه در یکی از بازی‌های لیگ موفق به گشودن دروازه رقیب شد و خوشحالی پس از گل جالب توجهی داشت. او روی پیراهنش شعار «نه به جنگ» را نوشت تا به نوعی از حمله نظامی روسیه به اوکراین انتقاد کرده باشد. اگرچه در فضای مجازی، استقبال خوبی از رفتار مهسا کمالی شد ولی باشگاه مس رفسنجان در واکنشی عجیب او را به کمیته انضباطی احضار کرد و سپس هم با بیانیه‌ای کار این بازیکن را شخصی توصیف کرد.

روشنگری درباره دعوت‌نشدن مهسا کمالی به تیم ملی

مهسا کمالی از چهره‌های پرسروصدای ورزش ایران در یکی، دو ماه اخیر است. بازیکن تیم فوتسال زنان مس‌رفسنجان اسفندماه در یکی از بازی‌های لیگ موفق به گشودن دروازه رقیب شد و خوشحالی پس از گل جالب توجهی داشت. او روی پیراهنش شعار «نه به جنگ» را نوشت تا به نوعی از حمله نظامی روسیه به اوکراین انتقاد کرده باشد. اگرچه در فضای مجازی، استقبال خوبی از رفتار مهسا کمالی شد ولی باشگاه مس رفسنجان در واکنشی عجیب او را به کمیته انضباطی احضار کرد و سپس هم با بیانیه‌ای کار این بازیکن را شخصی توصیف کرد. در آن بیانیه عنوان شده بود که این حرکت ارتباطی با سیاست‌های باشگاه ندارد و باشگاه مس همواره بر جدایی سیاست از ورزش تأکید دارد. دیگر خبری از مهسا کمالی نشد تا اینکه دو روز پیش او در گفت‌وگو با ایرنا از دعوت‌نشدنش به تیم ملی حرف زد و گفت که این موضوع روحیه‌اش را به هم ریخته است: «من به دو یا سه اردوی تیم ملی فوتسال زنان دعوت نشدم و وقتی علت را از کادر فنی جویا شدم، دلیل آن را جوانگرایی عنوان کردند. حضور بازیکنان جوان در تیم ملی فوتسال زنان خوب است اما بهتر بود تا آنها در کنار بازیکنان باتجربه بازی کنند تا به شرایط ایده‌آلی برسند». پس از انتشار این مصاحبه بود که در فضای رسانه‌ای شایعه‌ای مطرح شد که او به دلیل حمایت از اوکراین به تیم ملی دعوت نشده است ولی اندکی بعد کمالی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش این موضوع را تکذیب کرد و گفت که می‌خواهد از این حواشی به دور باشد: «متأسفانه در روزهای اخیر، دلایلی عجیب مبنی بر عدم دعوت بنده به تیم ملی منتشر شده است که این دلایل و گمانه‌زنی‌ها حاصل برداشت اشتباه از مصاحبه من بوده است. این صحبت‌ها به هیچ وجه صحت ندارد و مگر اردوی تیم ملی برگزار شده که من دعوت نشدم؟ فکر می‌کنم پوشیدن لباس تیم ملی آرزوی هر ورزشکاری است مخصوصا برای من که خیلی از آرزوها و رویاهایم را در این لباس می‌بینم. در تمام مدتی که بازی کردم به همه تصمیمات کادر فنی، چه در رده باشگاهی و چه ملی احترام گذاشته‌ام و مطمئنم که آنها همیشه تصمیمی را گرفته‌اند که به نفع تیم باشد به خصوص اینکه در کنار این مربیان و بازیکنان بزرگ، توانستم به قهرمانی آسیا و لیگ برسم».

او همچنین نوشته بود: «من این را می‌دانم که تکرار این عناوین و پیشرفت فردی‌ام، در گرو حرفه‌ای‌گری در فوتسال است و حرفه‌ای‌بودن نیازمند دوری از حواشی و نقدهای رسانه‌ای اشتباه است. از همه کسانی که قصد حمایت از من را دارند سپاسگزارم و امیدوارم به پیشرفت و موفقیت من کمک کنند تا به دور از حاشیه بتوانم عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها