|

آمازون علیه اتحادیه

گروهی از کارگران شرکت آمازون این غول فناوری را وادار کردند که اولین اتحادیه کارگری خود را در آمریکا به رسمیت بشناسد. ۵۹ درصد از کارگران انبار این شرکت در نیویورک به پیوستن به این اتحادیه رأی دادند. این گروه از کارگران به رهبری کریس اسمالز، یکی از کارکنان سابق آمازون فعالیت می‌کند. آقای اسمالز در پی اعتراض به اقدامات ایمنی در آمازون در جریان همه‌گیری کرونا از کار برکنار شد. پیروزی آقای اسمالز شکستی بزرگ برای آمازون است که با سرسختی در برابر تشکیل اتحادیه مقاومت کرده است. در آلاباما که آمازون با یک تلاش مجزا برای تأسیس اتحادیه روبه‌روست، این شرکت توانسته نتیجه رأی‌گیری کارگران را به چالش بکشد. این دو رأی‌گیری در کنار هم نقطه عطف و پیروزی مهمی برای کارگرانی هستند که مدت‌هاست از رویه کار در این شرکت شکایت می‌کنند.

آمازون علیه اتحادیه

بی‌بی‌سی‌: گروهی از کارگران شرکت آمازون این غول فناوری را وادار کردند که اولین اتحادیه کارگری خود را در آمریکا به رسمیت بشناسد. ۵۹ درصد از کارگران انبار این شرکت در نیویورک به پیوستن به این اتحادیه رأی دادند.

این گروه از کارگران به رهبری کریس اسمالز، یکی از کارکنان سابق آمازون فعالیت می‌کند. آقای اسمالز در پی اعتراض به اقدامات ایمنی در آمازون در جریان همه‌گیری کرونا از کار برکنار شد. پیروزی آقای اسمالز شکستی بزرگ برای آمازون است که با سرسختی در برابر تشکیل اتحادیه مقاومت کرده است. در آلاباما که آمازون با یک تلاش مجزا برای تأسیس اتحادیه روبه‌روست، این شرکت توانسته نتیجه رأی‌گیری کارگران را به چالش بکشد. این دو رأی‌گیری در کنار هم نقطه عطف و پیروزی مهمی برای کارگرانی هستند که مدت‌هاست از رویه کار در این شرکت شکایت می‌کنند.

آقای اسمالز بعد از رأی‌گیری گفت: «کارزار خود را با دو میز و دو صندلی و یک چادر آغاز کرده و برای ادامه آن به کمک‌های مردمی وابسته بودیم. ما هر کار که توانستیم کردیم تا با کارگران ارتباط  برقرار کنیم».

شرکت آمازون در بیانیه‌ای گفته از شکست در نیویورک سرخورده است و در حال بررسی گام‌های بعدی خود است. این شرکت درعین‌حال ناظران را به تأثیرگذاری بر رأی‌گیری متهم کرده است: «ما معتقدیم که ارتباط مستقیم با شرکت بهترین گزینه برای کارکنان ماست. ما در حال بررسی گزینه‌های خود از‌جمله اعتراض بر‌اساس اعمال نفوذ غیرضروری از سوی هیئت ملی روابط کارگری هستیم».

شرکت آمازون بعد از اعتراض کریس اسمالز به تدابیر ایمنی این شرکت در جریان همه‌گیری او را اخراج کرد.

ربکا گیوان، پروفسور مطالعات کارگری در دانشگاه روتگرز هشدار داد که آقای اسمالز در مذاکره درباره قرارداد کاری اعضای خود مبارزه سختی را در پیش خواهد داشت: «آمازون تمام توانش را برای بی‌اثر‌کردن این پیروزی و ایجاد تفرقه در میان کارگران به کار خواهد گرفت تا از قدرت محرکه این پیروزی بکاهد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها