|

استقلال – پیکان؛ آزادی دربست

امشب آخرین بازی هفته بیست‌و‌چهارم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود که طی آن استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پیکان است. این دیدار که قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود، حساس‌ترین بازی روز محسوب می‌شود. استقلال این روزها با 55 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و در مقایسه با پرسپولیس (بدون در‌نظر‌گرفتن بازی شب گذشته این تیم) با اختلاف شش امتیاز در صدر ایستاده است.

استقلال – پیکان؛ آزادی دربست

امشب آخرین بازی هفته بیست‌و‌چهارم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود که طی آن استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پیکان است.

 این دیدار که قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود، حساس‌ترین بازی روز محسوب می‌شود. استقلال این روزها با 55 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و در مقایسه با پرسپولیس (بدون در‌نظر‌گرفتن بازی شب گذشته این تیم) با اختلاف شش امتیاز در صدر ایستاده است.

 این تیم تا‌به‌حال و بعد از سپری شدن 23 هفته هنوز شکستی در کارنامه ندارد و با دریافت فقط هشت گل، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد. شاگردان فرهاد مجیدی که چیزی به شکستن طلسم 10‌ساله‌شان برای رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر باقی نمانده، به‌خوبی آگاه هستند که برتری در این بازی می‌تواند مسیر آنها را برای رسیدن به قهرمانی هموار کند. آخرین بار در لیگ دوازدهم بود که استقلال قهرمان لیگ برتر شد. آن زمان فرهاد مجیدی، بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست. رقیب امشب استقلال تیم پیکانی است که پیش از بازی‌های این هفته در رده هفتم قرار گرفته است.

 این رده بهترین رده پیکان در فصول اخیر است و اگر قرار است محفوظ بماند، آنها نباید امتیاز از دست دهند. با‌این‌حال، ریتمی که پیکان در هفته‌های اخیر داشته، شانس این تیم برای رسیدن به برتری در این بازی را کم می‌کند. ماجرا از این قرار است که استقلال در شش بازی گذشته به چهار پیروزی و دو تساوی دست یافته اما پیکان در شش هفته اخیر به یک پیروزی، یک شکست و چهار تساوی دست یافته است. 

این تیم در پنج هفته اخیر بردی نداشته است. آماری که پیکان را در نیمه بالای جدول نگه داشته به عملکرد تحسین‌برانگیز این تیم در دیدارهای خارج از خانه باز‌می‌گردد که در آن باختی نداشته است. نکته مهم‌تر درباره تقابل این دو تیم اما طلسم 12‌ساله پیکانی‌ها است؛ از آخرین پیروزی پیکان مقابل استقلال ۱۲ سال می‌گذرد و استقلال در ۲۰ مصاف قبلی با این تیم در لیگ و جام‌حذفی شکستی نداشته است. پیکان در پنج تقابل گذشته با آبی‌پوشان تنها موفق به زدن یک گل شده‌ است. استقلال در چهار رویارویی اخیر سه بار موفق به پیروزی شده است. امشب به غیر از جدال استقلال با پیکان دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود که گل‌گهر با شهرخودرو و ذوب‌آهن با نفت مسجدسلیمان بازی می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها