|

کاردار سفارت فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد

وزارت امور خارجه اعلام کرد که روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در نبود سفیر این کشور، توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

کاردار سفارت فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش شبکه شرق، وزارت امور خارجه اعلام کرد: در واکنش به بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه، شرکت سه تن از وزرای مشاور دولت فرانسه در اعتراضاتی در پاریس و اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو، روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در نبود سفیر این کشور، توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

در این دیدار تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه فرانسه و برخی مقامات فرانسوی در امور داخلی ایران با استفاده از تعبیرهای جعلی را مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند.

 

به کاردار گفته شد بیانیه وزارت خارجه فرانسه درصدد است اغتشاشگرانی که هدفی جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم نداشته اند، را تطهیر کند.

 

رئیس اداره دوم اروپای غربی گفت: مقامات فرانسوی بازی دوگانه ای را دنبال می‌کنند، زیرا از سویی میزبان گروهک‌هایی هستند که طی سالها و نیز در ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران مستقیما دست دارند و از سوی دیگر نیروهای انتظامی ایران را برای برخورد با همین آشوبگران محکوم می‌کند.

 

مقام کشورمان خاطرنشان ساخت: شاید مقامات فرانسوی نحوه مقابله شدید نیروهای پلیس این کشور با جلیقه زردها را که نظم و امنیت در این کشور را مختل کرده بودند، فراموش کرده اند.

 

رئیس اداره دوم اروپای غربی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بخشی از بیانیه طرف فرانسوی مبنی بر اینکه این کشور، اتحادیه اروپا و سایر شرکا، تمامی‌گزینه‌های ممکن را در واکنش به تحولات اخیر مد نظر قرار خواهند داد، خاطرنشان ساخت جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی دخالت در امور داخلی خود را تحمل نکرده و با رصد دقیق مواضع و تحرکات بیگانگان، اقدام به‌هنگام و مقتضی را در دستورکار خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها