|

دیدار اسماعیل هنیه با مقامات لبنانی

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز (دوشنبه) با نجیب میقاتی، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار اسماعیل هنیه با مقامات لبنانی

به گزارش شبکه شرق، اسماعیل هنیه و نجیب میقاتی و نبیه بری در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی، تجاوزات رژیم صهیونیستی و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان گفت‌وگو کردند.

 

هنیه و میقاتی در مورد تحولات قدس از جمله طرح‌های دشمن صهیونیستی برای یهودی سازی این شهر و سیطره بر مقدسات اسلامی و مسیحی آن و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان گفت‌وگو کردند.

 

هنیه انتخاب مجدد میقاتی به عنوان نخست وزیر لبنان را تبریک گفت و برای او در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی همچنین از مواضع یکپارچه لبنان در رابطه با مسئله ترسیم مرزها تقدیر کرد و گفت جنبش متبوعش از چنین مواضعی حمایت می‌کند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس از میقاتی به خاطر تسهیلات اعطا شده به هیئت حماس و تدارک سفر این جنبش به لبنان تقدیر و تشکر کرد.

 

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در دیدار با نبیه بری نیز در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی، تجاوزات رژیم صهیونیستی و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان به گفت و گو پرداخت.

 

هنیه از مواضع بری در حمایت از قضیه فلسطین در پارلمان های عربی و پیگیری حادثه برج شمالی و تلاش برای  آشتی بین جنبش های فتح و حماس تقدیر کرد.

 

وی خواستار اهتمام هرچه بیشتر به فلسطینیان در لبنان شد تا در سایه دولت جدید، آن ها نیز از زندگی شرافتمندانه تری برخوردار باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها