|

آمار تکان‌دهنده از روند افزایشی افراد فاقد شناسنامه

این فاقدین شناسنامه، کسانی هستند که از مناطق سیستان و بلوچستان، قاین، زیرکوه و نهبندان به علت خشکسالی و نبود کار مجبور به مهاجرت می‌شوند

آمار تکان‌دهنده از روند افزایشی افراد فاقد شناسنامه

به گزارش شبکه شرق، رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تایباد گفت: هم اکنون سه هزار نفر فاقد شناسنامه در این شهر مرزی زندگی می کنند.

حسین محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تایباد اظهار کرد: هم اکنون سه هزار نفر فاقد شناسنامه در شهر مرزی کاریز زندگی می‌کنند که جمعیت آنها نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

او افزود: دو هزار نفر از این تعداد، با فراخوان شهرداری کاریز، نسبت به احراز حضور و سکونت و نیز ثبت مشخصات خود و خانواده‌هایشان اقدام کرده‌اند؛ تداوم روند ورود این مهاجران و نیز میزان زاد‌و‌ولد بالا دلیل افزایش جمعیت فاقدین شناسنامه در این شهر است.

محمدی بیان کرد: شهر کاریز به نسبت جمعیتش، محل سکونت تعداد زیادی افراد فاقد شناسنامه است که توده این افراد، در ضلع شرقی شهر ساکن هستند و اغلب به عنوان نیروی کارگری، بر سر زمین‌های کشاورزی کار می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این فاقدین شناسنامه، همان کسانی هستند که از مناطق سیستان و بلوچستان، قاین، زیرکوه و نهبندان به علت خشکسالی و نبود کار مجبور به مهاجرت می‌شوند و به علت داشتن آشنا و خویش در شهر کاریز، این نقطه را به عنوان محل زندگی انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که فاقدین شناسنامه برای مجموعه مدیریت شهری کاریز ایجاد کرده اند، این است که از خدمات عمومی و شهری استفاده می‌کنند؛ اما از لحاظ قانونی بودجه‌ای برای این جمعیت زیاد تعلق نمی‌گیرد.

محمدی گفت: به عنوان مثال، این افراد سهمیه آرد ندارند و باعث افزایش مصرف آرد و شلوغی نانوایی‌ها شده‌اند، باید سازوکاری اندیشیده شود که فاقدین شناسنامه بتوانند از خدمات سهمیه ای و دولتی استفاده کنند یا امکان بودجه گذاری برای خدمات‌دهی به آنان وجود داشته باشد.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها