|

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس:

برای مسمومیت سریالی دانش آموزان کمیته حقیقت یاب تشکیل خواهد‌شد

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس بیان کرد: در خصوص مسمومیت سریالی دانش آموزان در مجلس کمیته حقیقت یاب تشکیل می‌شود.

به گزارش شبکه شرق، جلال رشیدی کوچی، با اشاره به عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان قم و تایید موضوع از سوی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب خواهیم داشت چرا که اتفاقی عمدی رخ داده است و از این رو لازم است به صورت دقیق ابعاد این مسمومیت های سریالی بررسی شود.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس بیان کرد: با هماهنگی رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس اقداماتی برای بررسی مسمومیت ها صورت گرفته است اما اقدامات رسمی نیست، که به محض تشکیل کمیسیون ها موضوع به صورت رسمی دنبال می شود. مسمومیت دانش آموزان در تهران، بروجرد و قم به صورت مشابه بوده که همه موارد با هم بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این مسمومیت ها قطعا از خارج از کشور هدایت می شود و چون این مسمومیت استمرار پیدا کرده است جا دارد به صورت دقیق بررسی شود.

 یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در نشست خبری گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

به تازگی در چند اتفاق مبهم،‌ شماری از دانش آموزان در مدارس دخترانه مسموم شدند و به بیمارستان منتقل شدند اما دلیل مسمومیت و عاملان این مسمومیت هنوز مشخص نیست. قبل از این دادستان کل کشور هم گفته بود احتمالا این اتفاقات عمدی است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها