|

اخاذی و تهدید به قتل پس از انتشار تصاویر خصوصی

متهمی که با انتشار تصاویر خصوصی فردی وی را تهدید به قتل کرده و دست به اخاذی زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

اخاذی و تهدید به قتل پس از انتشار  تصاویر خصوصی

شرق: متهمی که با انتشار تصاویر خصوصی فردی وی را تهدید به قتل کرده و دست به اخاذی زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران در شکایتی مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین‌آمیز علیه او کرده و پس از اخاذی، وی را تهدید به قتل می‌کند.

پس از بررسی‌های مقدماتی مشخص شد مدتی است فردی در فضای مجازی ضمن توهین به شاکی و اخاذی، وی را تهدید به قتل می‌کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نوشتن مطالب توهین‌آمیز تصاویری از وی منتشر می‌کند و آرامش خانوادگی شاکی را بازیچه قرار داده است.

با اقدامات تخصصی، ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد. پس از تشریفات قضائی، مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه‌روشدن با شاکی جرمش را پذیرفت و علت این کار را انتقام‌جویی اعلام کرد. سپس متهم به همراه پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت تا مجازات این فرد تعیین شود.

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، با تأیید این خبر اظهار کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند؛ چراکه عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج‌ومرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تأثیرگذار باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها