|

ارسال بسته‌های مشکوک خارجی به سراسر مناطق کره جنوبی

​پلیس کره جنوبی امروز (شنبه) از دریافت حدود ۱۰۰۰ گزارش مبنی بر دریافت بسته‌های مشکوک بین‌المللی در سراسر این کشور خبر داد؛ بسته‌های پستی که نگرانی وجود احتمالی مواد خطرناک و ناشناس را برانگیخته است.

ارسال بسته‌های مشکوک خارجی به سراسر مناطق کره جنوبی

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پلیس کره جنوبی گفت که حدود ۹۸۷ گزارش در رابطه با دریافت بسته‌های پستی از خارج کشور عمدتا از تایوان دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در برخی از این بسته‌های پستی نرم‌کننده لب و یا سایر محصولات ارزان‌قیمت پیدا شده و برخی دیگر خالی بوده‌اند.

تاکنون هیچ ماده خطرناکی در این بسته‌ها کشف نشده است اما پلیس کره جنوبی عنوان کرد که براساس نتایج بررسی محتویات این بسته‌ها، تصمیم‌گیری خواهد کرد که آیا تحقیقاتی را آغاز می‌کند یا خیر.

روز پنجشنبه یک بسته پستی که حاوی مواد سمی گاز مانند بود به یک مرکز درمانی مخصوص معلولان در جنوب شرقی شهر بندری اولسان ارسال شد. سه تن از افراد که در حال باز کردن این بسته بودند، دچار سرگیجه و مشکل تنفسی شدند.

پلیس خواستار رعایت احتیاط در برابر این بسته‌های مشکوک خارجی شد. آن‌ها اعلام کردند که رنگ این بسته‌ها زرد یا سیاه هستند و کدپستی ارسال کننده به تایپه، تایوان متعلق است.

نماینده تایپه در کره جنوبی گفت، متوجه شده که چنین بسته‌هایی ابتدا از چین ارسال شده و پس از توقفی در تایوان به کره جنوبی رسیده است.

آژانس گمرک تایوان تحقیقاتی را در مورد مسیر ارسال این بسته‌های مشکوک انجام داده و نماینده این جزیره در کره جنوبی هم اعلام کرده که نتایج تحقیقات را با پلیس کره جنوبی و آژانس‌های مرتبط در میان گذاشته است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها