|

موافقت عراق با مطالعه طرح جاده توسعه توسط شرکت ایتالیایی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، النشره، خبرگزاری رسمی کویت، خبرگزاری رسمی سوریه، خبرگزاری رسمی عراق.

موافقت عراق با مطالعه طرح جاده توسعه توسط شرکت ایتالیایی

به گزارش شبکه شرق،در گزارشی به موافقت عراق با مطالعه طرح جاده توسعه توسط شرکت ایتالیایی پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه

گفت‌وگوی المقداد و البوسعیدی پیرامون روابط سوریه و عمان

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان درباره روابط بین دو کشور برادر سوریه و عمان و راهکارهای تقویت آن در راستای نفع و آرزوهای ملت های دو کشور گفت‌وگو کرد.

 المقداد مراتب تقدیر و تشکر جمهوری عربی سوریه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از تلاش های موفق عمان به رهبری، هیثم بن طارق، سلطان عمان جهت نزدیک کردن مواضع عربی برای مقابله با چالش های مشترک پیش روی منطقه و جهان تقدیر کرد.

المقداد همچنین به نقش مثبت عمان در راستای تحقق منافع عربی و وحدت صف عربی اشاره و تاکید کرد که سوریه همواره مشتاق تقویت روابط با سلطان نشین عمان در همه زمینه ها است.

از طرفی دیگر البوسعیدی نسبت به تحولات مثبت سوریه و منطقه ابراز خرسندی و بر موضع عمان در حمایت از سوریه دربرابر تروریسم تاکید کرد.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع)

موافقت عراق با مطالعه طرح جاده توسعه توسط شرکت ایتالیایی

مشاور نخست وزیر عراق از موافقت با مطالعه ارائه شده توسط شرکت ایتالیایی در خصوص طرح جاده توسعه خبر داد.

 ناصر الاسدی مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل ونقل روز پنجشنبه تاکید کرد که کشورهای اروپایی و آسیایی با قدرت وارد این پروژه شده اند و سوریه درخواست خود را برای باز کردن مسیر برای عبور از خاک خود مجددا اعلام کرده است.

الاسدی ادامه داد: مطالعه ارائه شده توسط شرکت ایتالیایی درباره طرح جاده توسعه مورد تایید قرار گرفته و فایده سنجی اقتصادی که عراق از این پروژه به دست خواهد آورد نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

الاسدی در خصوص تامین مالی این پروژه اظهار داشت: درهای دولت به روی همه باز است و پروژه به یک جهت خاص محدود نشده است، خواه سرمایه گذاری از طرف دولت، بانک جهانی، سرمایه گذاران و یا کشورهای همسایه باشد.

وی افزود: عراق در حال مذاکره با کشورها است و تعداد کشورهای علاقه مند به مشارکت در این پروژه در حال افزایش است.

الاسدی ادامه داد: کشورها ارزش طرح جاده توسعه را درک کرده اند و در مورد جزئیات پروژه بحث می کنند.

وی گفت که کشورهای اروپایی و آسیایی با قدرت وارد این پروژه شده اند.

الاسدی با اشاره به اینکه این جاده از فیشخابور به ترکیه و سپس به اروپا امتداد خواهد داشت خاطرنشان کرد: سوریه امروز بار دیگر خواستار باز کردن مسیر توسعه از طریق خاک خود شد.

مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل اظهار داشت: عراق یک کریدور بزرگ اقتصادی و توسعه در منطقه خواهد بود و چین نیز وارد این پروژه خواهد شد و مدت زمان تکمیل پروژه جاده توسعه بیش از 5 سال نخواهد بود.

 

 

 خبرگزاری رسمی کویت  

امیر کویت راهی ایتالیا شد

امیر کویت در ادامه سفرهای پزشکی خود در راستای درمان، بار دیگر عازم ایتالیا شد.

نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت ظهر چهارشنبه برای انجام سفری که در بیانیه اعلام شده از آن به عنوان سفری خاص یاد شده است، عازم ایتالیا شد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت و مقامات بلندپایه کشور امیر کویت را برای این سفر بدرقه کردند.

وی آخرین بار در مارس 2023 به مدت دو هفته در ایتالیا اقامت داشت.

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرده بود که سفر امیر کویت به ایتالیا برای انجام آزمایش های پزشکی انجام می شود.

وی در ماه های مه، سپتامبر و اکتبر 2022 نیز برای انجام معاینات پزشکی به ایتالیا رفته بود.

 

 

النشره 

دستگیری گرداننده باند آدم ربایی در لبنان

نیروی امنیت داخلی لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد گرداننده عملیات ربایش شهروندان عراقی و سعودی در این کشور را دستگیر کرده است.

 نیروهای امنیتی لبنان در بیانیه ای اعلام کردند پس از انجام عملیات شناسایی در منطقه عین کفر در مرکز البقاع در تاریخ 29 مه گذشته، فردی به نام ا.ز متولد 1996 و اهل سوریه را دستگیر کردند.

طبق بیانیه صادره، فرد دستگیر شده رئیس باند سرقتی است که در اواسط ماه مه یک خودرو را از منطقه ادما دزدیده است.

این باند پس از سرقت خودرو اقدام به ربودن دو شهروند عراقی و رها کردنشان در منطقه طبرجا و نیز ربودن یک شهروند سعودی از جاده ای در منطقه خلده کرده بودند.

فرد دستگیر شده در تحقیقات انجام شده اعتراف کرد که گرداننده یک باند سرقت خودرو بود که اعضای آن بیش از 5 سرقت در استان های جبل لبنان و البقاع انجام دادند.

وی گفت کرد که خودروهای مسروقه به منطقه البقاع – بریتال منتقل و در آنجا فروخته شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها