|

تعهد 3 کشور اروپایی به حمایت بلند مدت از اوکراین

​رهبران فرانسه، آلمان و لهستان برای مذاکره پیرامون حمایت نظامی از ضد حمله اوکراین و ضمانت‌های امنیتی که باید به این کشور داده شود، در پاریس دیدار کردند؛ دیداری که در آستانه نشست ناتو در ماه ژوئیه برگزار شد.

تعهد 3 کشور اروپایی به حمایت بلند مدت از اوکراین

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترکی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان در کاخ الیزه گفت: "ضد حمله اوکراین چند روز پیش آغاز شد."

این سه رهبر به نشانه اتحاد تاکید کردند که به حمایت از اوکراین تا زمانی که لازم و ضروری باشد، ادامه می‌دهند.

ماکرون گفت: "این حمله قرار است چند هفته به طول انجامد البته اگر به چند ماه کشیده نشود. ما در چهارچوب محدودیت‌هایی که در آغاز این حمله برای خودمان قرار دادیم، هر کار می‌توانستیم برای کمک به آنها انجام داده‌ایم."

وی متعهد شد تا به ارسال تسلیحات، مهمات و خودروهای زرهی طی چند روز و چند هفته آتی ادامه بدهد.

ماکرون تاکید کرد: "فرانسه می‌خواهد این ضد حمله تا حد امکان موفقیت‌آمیز باشد تا بتواند مذاکرات با روسیه را تحت شرایط مناسب آغاز کند."

دودا که روز یکشنبه گفت‌وگویی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داشت، گفت: "امیدوارم و باور دارم که با حمایت ما، این ضد حمله موفقیت‌آمیز خواهد بود. به نظر من، این پیروزی منجر به خروج نیروهای نظامی روسیه از تمامی اراضی اشغالی خواهد شد."

این سه رهبر اروپایی از توضیح درباره جزئیات مربوط به ضمانت‌های امنیتی آتی بلند مدت برای اوکراین امتناع کردند.

شولتس گفت: "زمان آن فرا رسیده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نهایت اذعان کند که برنامه‌اش شکست خورده و او این جنگ را پس از ۱۶ ماه با مرگ صدها هزار تن، زخمی شدن میلیون‌ها تن و آواره شدن بسیاری دیگر پایان می‌دهد. پوتین نیروهای خود را از اوکراین خارج خواهد کرد و نهایتا برای مذاکرات جدی درباره یک صلح عادلانه آماده می‌شود."

ضمانت‌های امنیتی بخشی از مذاکرات کنونی میان رهبران ناتو هستند تا تضمین کنند که پس از پایان این جنگ، اوکراین دیگر مورد حمله روسیه قرار نخواهد گرفت. این موضوع در برنامه نشست ماه آتی ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی قرار دارد. این رهبران در ضیافت شام نیز درباره کمک‌های بشردوستانه به اوکراین به ویژه به دنبال حمله به سد کاخوفکا صحبت کردند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها