|

مخالفت‎‌ها با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت

آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس با اشاره به تصمیم تل آویو برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین، اعلام کردند که به شدت مخالف هر گونه اقدام یک‌جانبه برای تضعیف راهکار تشکیل دو کشور هستند.

مخالفت‎‌ها با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت

به گزارش شبکه شرق، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا اعلام کردند: ما به شدت با هر اقدام یک جانبه‌ای که تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار دو کشور را تضعیف کند، مخالف هستیم.

وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا افزوند: ما نگرانی خود را از اعلام تصمیم اسرائیل درباره شهرک‌سازی ابراز می‌کنیم.

اعضای ائتلاف راست‌گرای افراطی نتانیاهو درصدد گسترش شهرک سازی در کرانه باختری هستند که رژیم صهیونیستی آن را در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود در آورد، منطقه‌ای که فلسطینی‌ها مدت‌هاست دنبال تشکیل کشور خود در آن هستند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم پس از پایان جلسه روز یکشنبه خود تصمیم به حمایت از طرح امنیتی ایتامار بن گویر، وزیر تندرو اسرائیلی در قدس شرقی گرفته است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بن گویر خواستار مشروعیت‌بخشی به ۷۷ تجمع شهرک‌نشین در کرانه باختری شده بود؛ اما کابینه امنیتی با مشروعیت‌بخشی به ۹ تجمع شهرک‌نشین موافقت کرده است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تصویب مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری منجر به تنش‌های بیشتر می‌شود. این اقدامات یکجانبه براساس قوانین بین‌المللی و توافق‌های دوجانبه غیرقابل قبول است و چالشی برای تلاش‌های آمریکا و کشورهای عربی و اقدامی تحریک آمیز علیه ملت فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین نیز تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: این تصمیمات تجاوز از تمام خطوط قرمز درباره درگیری و خوار شمردن تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تنش و از بین بردن فرصت احیای روند صلح است.

این وزارتخانه خواهان اتخاذ اقداماتی از سوی جامعه بین‌المللی و آمریکا برای توقف این تصمیمات شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به منطقه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست اقدامات یکجانبه را برای چند ماه به طور موقت تعطیل کنند تا تنش‌ها فروکش کرده و درگیری‌ها در کرانه باختری متوقف شود.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها