|

افزایش نقش نظامی ایالات متحده در فیلیپین

سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین و احتمال حمله چین به تایوان باعث شده ایالات متحده نقش نظامی خود را در مانیل افزایش دهد تا بیش از پیش منطقه جنوب شرق آسیا را در گستره رصد خود داشته باشد. رسانه‌های آمریکایی به این موضوع اهمیت می‌دهند و به آن پرداخته اند.

افزایش نقش نظامی ایالات متحده در فیلیپین

به گزارش شبکه شرق، افزایش قیمت آب مصرفی در بریتانیا در کنار ماجرای کشته شدن تایر نیکولز آمریکایی در ممفیس و به دست نیروهای پلیس و گشودن پرونده مالی علیه جانسون نخست‌وزیر سابق بریتانیا موضوعاتی هستند که در صفحه اول رسانه‌های انگلیسی مورد توجه واقع شده است. 

تخریب خانه‌ فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین واکنش اتحادیه اروپا به موضوع اسلام هراسی و جاه‌طلبی‌های امارات در زمینه بهداشت و سلامت و تلاش برای به روز کردن خدمات درمانی و ارتقای صنایع وابسته به این موضوع سوژه‌های مورد توجه در صفحه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای هستند.

 

گاردین

افزایش بی‌سابقه هزینه قبض آب در بریتانیا

 

خانوارهای بریتانیایی از ماه آوریل آینده با افزایش عجیب و غریب هزینه آب مصرفی روبه‌رو خواهند شد. این بیشترین افزایش هزینه مصرف آب در دو دهه اخیر بریتانیا خواهد بود. 

سازمان آب سراسری بریتانیا می‌گوید قبض آب معمولی به‌طور متوسط به ۴۴۸ پوند در سال افزایش می‌یابد است. این عدد به نسبت دو دهه اخیر چیزی حدود هفت و نیم درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مشترکان آب در بریتانیا می‌گویند افزایش ۸ پوندی قیمت آب در روز در واقع یک اتفاق محسوس در زندگی روزمره خانوارها به حساب می‌آید. این در حالی است که تا پیش از افزایش قیمت‌ها، یک پنجم مشترکان آب در پرداخت قبض با مشکل روبه‌رو بودند. 

با همه این حرف‌ها مسئولان سازمان آب بریتانیا معتقدند افزایش هزینه مصرف آب متناسب با تورم نیست و بسیار کمتر از آن است. در واقع اگر قرار بود متناسب با نرخ تورم هزینه مصرفی آب هم افزایش یابد، بهتر بود به جای هفت و نیم درصد، هزینه میانگین مصرفی کمی بیشتر از ۹ درصد افزایش می‌یافت. 

 

 

نیویورک تایمز

افزایش نقش نظامی ایالات متحده در فیلیپین

 

واشنگتن در واکنش به وقایع تنگه تایوان تصمیم گرفته نقش نظامی خود را در فیلیپین افزایش دهد. در واقع افزایش حضور نظامی آمریکا در مانیل دسترسی ایالات متحده را به چهار پایگاه نظامی جدید در فیلیپین و جنوب شرق آسیا راحت‌تر و بیشتر می‌‌کند. 

این تصمیم در بحبوحه سفر وزیر دفاع آمریکا به مانیل اتخاذ شده است. مقامات فیلیپین از افزایش نقش نظامی آمریکا در منطقه استقبال کرده و گفته اند این وضعیت می‌تواند فیلیپین را به عنوان شریک استراتژیک جدید ایالات متحده در منطقه معرفی کند. 

سفر آستین به مانیل در حالی رخ داده است که احتمال حمله نظامی چین به تایوان وجود دارد. در واقع به نظر می‌رسد آمریکا به منظور مقابله با این تهدیدات تصمیم گرفته حضور نظامی خود را در منطقه جنوب شرق آسیا و خاصه در فیلیپین افزایش دهد. 

ناگفته نماند فیلیپین قدیمی‌ترین متحد ایالات متحده در جنوب شرق آسیاست. وضعیت این همکاری و اتحاد در دوره ریاست‌جمهوری دوترته متزلزل شد و رو به وخامت گذاشت، اما با پایان دوران ریاست او بر فیلیپین به نظر می‌رسد همکاری دو کشور بیشتر شود.

 

 

عرب نیوز

بولدوزرهای اسرائیلی مشغول ویرانی هستند!

 

هرچند تنش‌های نظامی و بگیر و ببندهای اینچنینی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تا حدی کاهش یافته، اما خشونت به شکلی دیگر در سرزمین‌های اشغالی در جریان است.

بولدوزرهای اسرائیلی به تخریب خانه فلسطینی‌ها در قدس ادامه می‌دهند. در گزارش‌ها می‌خوانیم در سال جدید ۳۰ واحد خانه فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری گرفته تا قدس شرقی ویران شده است. 

واکنش شهروندان فلسطینی به عملیات تخریب اخیر، تحصن و دادخواهی بوده است. گروه‌های حقوق بشری از سوی دیگر از تشکیلات خودگردان و عباس خواسته اند در مجامع بین‌المللی علیه این فعالیت‌ها اقدام کند و اعتراض شهروندان را به گوش جهان برساند. 

محمود عباس پیش از این و در گفت و گو با وزیر خارجه آمریکا گفته بود اقدامات اسرائیلی‌‌ها در کرانه باختری و همچنین حضور نظامی آنها در مسجد الاقصی نقض قوانین بین‌المللی است. او از بلینکن خواسته بود اسرائیل را کنترل کنند تا به اشغال کرانه باختری پایان دهد.

 

نشنال

انتصاب افسر ضد اسلام‌هراسی در اتحادیه اروپا

 

اتحادیه اروپا با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی دست به اقدامی تازه زده است؛ انتصاب افسر ضد اسلام‌هراسی. اتحادیه اروپا خانم ماریون لالیس را به این منظور منصوب کرده است. 

ماریون لالیس پیش از این در یمن فعالیت کرده و در سمت معاونت نماینده اروپا در این کشور مشغول به کار بوده است. او حالا به عنوان افسر ضد اسلام‌هراسی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. او تجربیات گسترده‌ای از کار با گروه‌های اسلامی دارد و همین سابقه کمک بزرگی خواهد بود.

اتحادیه اروپا در واکنش به وقایع اخیر در سوئد این کار را انجام داده است. راسموسن پالودان با اجرای نمایش قرآن‌سوزی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم حواشی زیادی ایجاد کرد. اقدامات او باعث شد تا اتحادیه اروپا دست به کار شود و برای مبارزه با اسلام‌هراسی اقداماتی انجام دهد. 

حواشی قرآن‌سوزی پالودان همچنان ادامه دارد. از جمله این که سفارت آلمان دفتر کنسول‌گری خود را در استانبول ترکیه تعطیل کرده است. آنها می‌گویند از انتقام گروه‌های اسلامی می‌ترسند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها