|

سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق (واع)،خبرگزاری رسمی عربستان، و الصباح.

سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد

به گزارش شبکه شرق، در این میان خبرگزاری رسمی عراق،در گزارشی به سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد پرداخته است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 وزیر خارجه عربستان وارد بغداد شد

 

وزیر خارجه عربستان پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه 2 فوریه) وارد بغداد شد.

 احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر تأکید کرد که «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان، در این سفر با رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار خواهد کرد.

روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند که فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان نشستی را با همتای عراقی خود و سران قوای سه گانه و برخی از فرماندهان نظامی این کشور خواهد داشت و موضوع میانجی گری عراق میان طهران و ریاض بررسی خواهد شد.

این منابع افزودند: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و اعضای دولتش مدتی است به دنبال بازگشت میانجیگری کشورشان میان تهران و ریاض هستند؛ به ویژه که حمایتی از سوی ایران و عربستان برای این میانجیگری وجود دارد. سفر بن فرحان به بغداد بر این موضوع مهم متمرکز است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان: 

دیدار وزیر خارجه فرانسه با ولیعهد عربستان

 

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در دیدار «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، روابط عربستان و فرانسه و راه‌های گسترش آن و نیز تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بررسی شد.

وزیر خارجه فرانسه در ساعات پایانی روز شنبه در اولین سفر خود به کشورهای شورای همکاری وارد ریاض شد.

او قرار است به امارات نیز سفر کند.

 

 

الصباح:

 مدارس عراقی در چند کشور اروپایی افتتاح می‌شود

 

وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرد که مدارس عراقی در چند کشور اروپایی از اوایل سال آینده میلادی افتتاح می‌شود.

«فلاح القیسی»، معاون اداری وزارت آموزش و پرورش عراق،گفت که تلاش‌های این وزارتخانه برای افتتاح مدارس در چند کشور اروپایی در راستای تلاش برای کمک به شهروندان عراقی ساکن خارج از کشور برای تحصیل و پیگیری وضعیت آموزش آنان است.

وی گفت که تحصیل در این مدارس رایگان نخواهد بود.

این مقام عراقی افزود که کمیته‌ای برای ارزیابی آموزش خارج از عراق تشکیل شده که هدف از آن رفع موانع پیشرفت در این عرصه است.

 

الخلیج اونلاین: 

آمادگی امارات برای افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

 

 امارات برای افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی جهان آماده می شود.

در پی کاهش درآمدهای نفتی امارات طی دوره کرونا و نیز در چارچوب استراتژی افزایش تکیه بر انرژی های پاک، این کشور برای افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی جهان آماده می شود.

این منبع افزود: نیروگاه فتوالکتریک خورشیدی «الظفره» در صحرا و در 35 کیلومتری جنوب ابوظبی پایتخت امارات قرار دارد. مسئولان اماراتی می گویند این بزرگترین نیروگاه مستقل در جهان برای تولید برق از انرژی خورشیدی در یک پایگاه واحد است.

دو شرکت اماراتی «طاقه» و «مصدر» 60 درصد از سهام این نیروگاه را دارا هستند و شرکت های فرانسوی «Jinko Power Technologies» و«ODF» مالک 40 درصد دیگر آن هستند.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از مدیر شرکت «ODF» گفت که ایستگاه الظفره تولید اولین کیلووات ساعت برق را در پایان سال گذشته آغاز کرد و تا قبل از تابستان به طور رسمی شروع به کار خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها