|

هشدار روسیه درباره عواقب ارسال تانک به اوکراین

تحویل تانک به اوکراین یک اقدام نظامی تلقی می‌شود

معاون مجلس دومای روسیه هشدار داد که عرضه تانکهای آلمانی به اوکراین یک اقدام خصمانه تلقی می‌شود و ارتش روسیه را مجبور می‌کند در عملیات ویژه به سلاح‌های بسیار قوی‌تر متوسل شود.

تحویل تانک  به اوکراین یک اقدام نظامی تلقی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، میخائیل شرمت - معاون مجلس دومای روسیه، در واکنش به تصمیم احتمالی آلمان برای ارسال تانک‌های « لئوپارد» به اوکراین گفت: تحویل تانک های آلمانی به اوکراین یک اقدام نظامی تلقی می‌شود و این به ارتش ما این حق را می دهد که در عملیات ویژه از سلاح های بسیار قوی تری استفاده کند که دشمن حتی از آن اطلاعی ندارد.

وی افزود: ما می بینیم که آلمانی‌ها در برابر فشار مقاومت می کنند، زیرا آنها به یاد دارند که آخرین حمله نظامی آنها علیه روسیه چگونه به پایان رسید.

وی هشدار داد که عرضه تانکهای آلمانی به اوکراین یک اقدام خصمانه تلقی می شود و ارتش روسیه را مجبور می کند در عملیات ویژه به سلاح‌های بسیار قوی تر متوسل شود.

آلمان تاکنون از تحویل تانک های لئوپارد ۲ به اوکراین خودداری کرده است، اما در روزهای اخیر فشارها بر اولاف شولز - صدراعظم آلمان، در این زمینه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و چندین سران کشورهای اتحادیه اروپا علناً از او خواسته اند تا درباره تحویل این تانک ها تصمیم بگیرد.

پیش از این، ینس استولتنبرگ - دبیرکل ناتو، گفته بود که مطمئن است متحدان به زودی در مورد تامین تانک از جمله لئوپارد آلمانی به اوکراین به توافق خواهند رسید.

اخیرا جان بولتون - مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، از «عملکرد بسیار ناامیدکننده» آلمان در واکنش به حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

بولتون به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که عملکرد آلمان در این جنگ بسیار ناامیدکننده است.

به گفته وی تعلل آلمان در نشان دادن چراغ سبز به ارسال این تانک‌ها نشان می‌دهد که سیاست دفاعی آلمان به یک تغییر بنیادین نیاز دارد.

از طرفی، وزیردفاع آلمان گفت که کشورش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین از سوی هیچ کشوری مخالفت ندارد.

بوریس پیستوریوس - وزیر دفاع آلمان، در کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ - دبیرکل ناتو، در برلین گفت: تغییری در موضع برلین در مورد ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به وجود نیامده است.

وی گفت: کشورهایی که تانک‌های لئوپارد دارند می‌توانند آنها را به اوکراین بفرستند و ما با این موضوع مخالفت نخواهیم کرد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها