|

کنترل مجلس نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان

پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای و در بخش مجلس نمایندگان در صفحه اول رسانه‌های آمریکایی بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه قرار گرفته است؛ فارغ از این که رسانه نزدیک به دموکرات‌ها باشد یا جمهوری‌خواهان.

 کنترل مجلس نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان

به گزارش شبکه شرق، روزنامه‌های انگلیس هم در کنار خبرهای مربوط به اجلاس گروه بیست و موشک‌هایی که در لهستان فرود آمده، به خبر افزایش قیمت انرژی در ماه آوریل سال آینده پرداخته اند.

 

پایان نشست گروه بیست و صدور بیانیه محکومیت جنگ اوکراین، حمله پهپادی به یک نفت‌کش در سواحل عمان و البته خبرهایی از ایران و اعتراضات همه موضوعاتی هستند که در صفحه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای بازتاب دارد.

 

گاردین: مواجه شهروندان بریتانیایی با افزایش هزینه انرژی

 

هر خانوار بریتانیایی از ماه آوریل آینده هزینه بیشتری برای انرژی پرداخت خواهد کرد. سقف قیمتی که جرمی هانت، وزیر خزانه‌داری عدد سه هزار و صد پوند را اعلام کرده است.

 

به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ انرژی از دو هزار و پانصد پوند به سه‌ هزار و صد پوند فشار زیادی به خانواده‌‌های انگلیسی می‌آورد.

 

دولت بریتانیا مدتهاست با چالش کاهش سطح رفاه زندگی روبه‌رو است. دولت ریشی سوناک تصمیم دارد با برنامه افزایش مالیات و هزینه انرژی این مشکل را برطرف کند.

 

حمله روسیه به اوکراین و متعاقب آن التهاب در بازار انرژی و افزایش قیمت سوخت و همچنین نابه‌سامانی بازار مواد غذایی و مواردی از این دست اوضاع اقتصادی را در انگلیس و البته دیگر کشورهای جهان به هم ریخته است.

 

 

نیویورک تایمز: کنترل مجلس نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان

 

پس از چهار سال دوری از مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان دوباره کنترل این مجلس را به دست گرفتند تا مانع بزرگی در مسیر رئیس‌جمهور دموکرات باشند.

 

با این که شمارش آراء تا حد زیادی طول کشید، اما با پیروزی جمهوری‌خواهان در کالیفرنیا ۲۱۸ کرسی به آنها رسید و کار را تمام کرد. دستاورد دموکراتها در این مجلس تنها ۲۱۱ کرسی بود.

 

جمهوری‌خواهان انتظار داشتند این وضعیت در مجلس سنا هم برقرار باشد و به قولی موج قرمز در سراسر ایالات متحده راه‌بیفتد که کار آن‌طور که می‌خواستند پیش نرفت و سنا آبی ماند.

 

جمهوری‌خواهان منتقد این ناکامی را از چشم ترامپ و اظهارات ضد ارزش‌های دموکراسی می‌دانند. اغلب جمهوری‌خواهان موافق اظهارات ترامپ در دو مجلس رای نیاوردند. 

 

نشنال: تبادل اتهامات پس از حمله به نفت‌کش در ساحل عمان

 

پس از این که نفت‌کش زیرکُن اقیانوس آرام در سواحل عمان هدف حمله پهپادی قرار گرفت، اتهاماتی از سوی جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل متوجه یکدیگر شد.

 

این نفت‌کش متعلق به شرکت کشتی‌رانی اقیانوس آرام شرقی در سنگاپور است. صاحب این شرکت میلیاردر اسرائیلی، ایدان آفر نام دارد. او می‌گوید صدمه زیرکن اقیانوس آرام بسیار جزیی است.

 

خدمه کشتی اعلام کرده اند در سلامت کامل هستند و همچنین خبری از نشت محتوای کشتی به آب و آلودگی آن نیست.

 

پس از این اتفاق اسرائیلی‌ها جمهوری اسلامی را عامل حمله پهپادی معرفی کردند و بالعکس جمهوری اسلامی هم اسرائیل را مسئول این حادثه دانست.

 

عرب نیوز: سفر ولیعهد عربستان از بالی به سئول

 

شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از پایان نشست دو روزه گروه بیست در بالی راهی سئول شد تا تور آسیایی خود را به پایان برساند.

 

او با استقبال نخست‌وزیر کره جنوبی وارد پایتخت این کشور شد. محمد بن سلمان با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی و دیپلماتیک دولت سعودی تور آسیایی خود را طراحی کرده است.

 

ولیعهد عربستان در پایان حضور خود در نشست دو روزه گروه بیست در بالی یک بار دیگر تاکید کرده است که پادشاهی عربستان برای حمایت از اقتصاد جهانی و همکاری با جامعه بین‌الملل آماده است.

 

او همچون دیگر رهبران شرکت‌کننده در اجلاس گروه بیست بر محکومیت جنگ اوکراین صحه گذاشته است. در واقع بیانیه پایانی این نشست اینطور می‌گوید، اما این نکته هم ذکر شده است که همه اعضای حاضر در این نشست با راه‌کار تحریم موافق نیستند و نظرات مختلفی دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها