|

ترامپ: مذاکره صلح اوکراین - روسیه را به من بسپارید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیشنهاد کرد که می‌تواند تیمی را برای میانجیگری صلح بین اوکراین و روسیه رهبری کند.

ترامپ: مذاکره صلح اوکراین - روسیه را به من بسپارید

به گزارش شبکه شرق، به نقل از وب‌سایت اینسایدر، ترامپ با انتشار چندین پست در رسانه اجتماعی "تروث سوشال" به نشت بی‌سابقه در خط لوله‌های نورد استریم اشاره و در عین حال ایده‌هایی را در مورد اینکه چه چیزی می‌تواند در این وضعیت نقش داشته باشد، ارائه کرد.

 

ترامپ در اولین پست خود مدعی شد که علیه این خط لوله اقدام خرابکارانه انجام شده است، که "می‌تواند منجر به تشدید شدید اوضاع یا جنگ شود."

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا نوشت: "رهبری" ایالات متحده باید در مساله "خرابکاری" در خطوط لوله نورد استریم "خونسرد، آرام و محتاط" بماند.این یک رویداد بزرگ است که نباید راه‌حل بزرگی به دنبال داشته باشد، حداقل فعلا.

 

ترامپ همچنین ادعای خود مبنی بر اینکه اگر او رئیس جمهور می‌شد هرگز جنگ اوکراین رخ نمی‌داد، تکرار کرده و راه‌حل‌هایی برای این وضعیت ارائه داد.

 

دونالد ترامپ نوشت: موضوع را با انفجار خط لوله بدتر نکنید. استراتژیک باشید، باهوش (زیرک!)، یک توافق مذاکره شده را همین حالا انجام دهید. هر دو طرف به آن نیاز دارند و آن را می‌خواهند. کل جهان در خطر است. من بالای سر گروه خواهم بود؟

 

یک نماینده در دفتر مطبوعاتی پسا ریاست جمهوری ترامپ، به درخواست اینسایدر برای اظهارنظر پاسخی نداد.

 

پیشنهاد ترامپ مبنی بر هدایت تیمی برای تنش‌زدایی میان اوکراین و روسیه کاملاً در تضاد با برخی اظهارات او در روزهای اولیه جنگ اوکراین است.

 

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ماه مارس گفت که زیردریایی‌های هسته‌ای را می‌فرستد تا در سواحل روسیه "بالا و پایین" بروند تا ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه را تحت فشار قرار دهند. ترامپ همچنین پیشنهاد کرد که ایالات متحده پرچم‌های چین را بر روی جت‌های جنگنده خود نصب کند و از آنها برای "بمباران" روسیه استفاده کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها