|

حمایت ماکرون از طرح الکاظمی برای مذاکره

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام دوباره حمایت خود از طرح نخست وزیر عراق برای مذاکره برای حل بحران سیاسی فعلی این کشور، احزاب عراقی را به رایزنی با یکدیگر تشویق کرد.

حمایت ماکرون از طرح الکاظمی برای مذاکره

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیدار دوجانبه‌ای که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق داشت، ضمن بررسی روابط دوجانبه فرانسه و عراق و راه‌های توسعه آنها در سطوح مختلف و نیز گفتگو و تبادل‌نظر درباره برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم مشترک، بار دیگر حمایت خود از طرح الکاظمی برای مذاکره جهت حل بحران سیاسی فعلی این کشور را اعلام کرده و احزاب عراقی را به رایزنی با یکدیگر تشویق کرد.

 

همچنین ماکرون و الکاظمی چشم‌اندازهای همکاری مشترک دو کشور در زمینه‌های امنیت و مبارزه با تروریسم را بررسی کرده و بر تقویت همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف و در راس آنها انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

 

علاوه بر این دو طرف بر لزوم آمادگی برای برگزاری کنفرانس "بغداد ۲" با موضوع همکاری و مشارکت تاکید کرده و درباره نقش مهم عراق در منطقه و تلاش‌ها برای تقویت امنیت در آن و نیز نزدیک‌کردن رویکردها گفتگو کردند.

 

همچنین در این دیدار اقدامات الکاظمی جهت ایجاد راه‌حل‌هایی برای بحران سیاسی فعلی و طرح الکاظمی برای مذاکره بررسی شدند و ماکرون گروه‌های سیاسی عراق را به رایزنی و گفتگو در روند سیاسی و عمل به قانون اساسی این کشور تشویق کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها