|

معاون رئیس شورای امنیت روسیه :

درباره آینده جنگ در اوکراین تنها یک‌ونیم سناریو وجود دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آینده جنگ در اوکراین این‌گونه خواهد که مسکو به تمام اهدف نظامی خود دست خواهد یافت یا تغییراتی در اوکراین رخ می‌دهد که این اهداف به رسمیت شناخته می‌شوند.

درباره آینده جنگ در اوکراین تنها یک‌ونیم سناریو وجود دارد

به گزارش شبکه شرق، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت درباره شرایط و آینده جنگ در اوکراین تنها یک‌ونیم سناریو وجود دارد.

وی نظر خود را این‌گونه شرح داد: درباره اینکه شرایط در اوکراین چگونه خواهد شد، یک‌ونیم سناریو بیشتر وجود ندارد. همه اهداف عملیات نظامی روسیه محقق خواهد شد، یا کودتایی در اوکراین رخ می‌دهد که همه اهداف عملیات نظامی روسیه را به رسمیت خواهد شناخت.

مدودف دو هفته پیش نیز با بیان اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین در واکنش به تهدیدهای امنیتی غرب بوده تأکید کرد: روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد و هم‌اکنون در حال دست‌یابی به اهداف مدنظر است و به همه اهدافش در جنگ دست خواهد یافت.

در ۲۴ فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها