|

روسیه: شانس اوکراین برای پیوستن به ناتو صفر است

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت به لطف "عملیات ویژه نظامی روسیه"، شانس اوکراین برای پیوستن به ناتو "صفر" است.

روسیه: شانس اوکراین برای پیوستن به ناتو صفر است

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامش نوشت: «این واضح است که هیچ همسایه‌ای قادر نخواهد بود به آن‌ها تضمین‌هایی بدهد اما با این حال آن‌ها احتمالا به شدت از روسیه متنفر هستند. اکنون هیچکسی با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نخواهد کرد. اگرچه برخی "روس‌هراس‌ها" در این ائتلاف حضور دارند اما آن‌ها مخرب نیستند. این نتیجه مستقیم عملیات ویژه نظامی روسیه است.»

وی افزود: رژیم کی‌یف به ایجاد برخی از تضمین‌های امنیتی برای خودش ادامه می‌دهد. آن‌ها در زمان‌های مختلفی با همسایگان غیرمهم و بی‌اهمیت، نشست‌هایی به ریاست افراد بازنشسته فراموش شده برگزار می‌کنند اما فقط توافق با روسیه است که می‌تواند تضمین‌های امنیتی را ایجاد کند.»

مدودف همچنین گفت: مقامات اوکراینی که توسط موشک‌ها و پول‌های غربی‌ها تحریک شده‌اند، این توافق را رد کردند. در نتیجه، احتمال عملی شدن تضمین‌ها برای اوکراین "بسیار کم و ناامید کننده" است. رژیم کی‌یف باید متوجه شود که تضمین امنیتی به هیچ وجه برای آن‌ها وجود ندارد. حتی ایالات متحده تضمین آینده‌ای روشن را به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نخواهد داد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است که وضعیت کنونی اوکراین در دستان دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا است اما "این روند به زودی خاتمه خواهد یافت." وی در این خصوص افزود: تیم بعدی که در واشنگتن روی کار خواهد آمد، درخصوص کنار گذاشتن طرح و برنامه فاسد اوکراین به همراه دست‌نشانده‌هایش تردیدی نخواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها