|

روزنامه القدس العربی مدعی شد

یگان مخفی مشترک بین امارات و اسرائیل

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارشی نوشت، امارات با هماهنگی رژیم صهیونیستی برای تضعیف تلاش‌های آشتی کشورهای حوزه خلیج‌ فارس، برهم زدن روابط قطر و عربستان و تعمیق شکاف با بحرین تلاش می‌کند.

یگان مخفی مشترک بین امارات و اسرائیل

به گزارش شبکه شرق،  روزنامه القدس العربی نوشت، به گزارش‌هایی دست یافته که نشان دهنده تحرکات امارات و مقامات اشغالگر و هماهنگی تلاش‌های آنها برای برهم زدن آشتی کشورهای خلیج فارس است که در اجلاس سران العلا به میزبانی عربستان در اوایل سال ۲۰۲۱ محقق شد.

سایت "امارات لیکس"، که خود را «پلتفرم تخصصی در نشر رسوایی‌ها و جنایات امارات» معرفی می‌کند، گزارشی درباره آنچه که " یگان مخفی مشترک بین امارات و اسرائیل برای تضعیف آشتی خلیج‌فارس» خوانده می‌شود، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که منابع آگاه دیپلماتیک فاش کردند که امارات و اسرائیل به تازگی یک یگان مشترک مخفی را با هدف تضعیف توافق آشتی خلیج فارس که اوایل سال گذشته میلادی امضا شد و اختلاف‌افکنی میان کشورهای خلیج فارس تشکیل داده‌اند.

این منابع به امارات لیکس گفتند که این یگان مورد توافق طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات و مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل تمایل مشترک آنها برای بر هم زدن اوضاع در عرصه خلیج فارس است.

این گزارش حاکی از آن است که امارات و رژیم اسرائیل معتقدند که نزدیکی عربستان و قطر به منافع آنها لطمه می‌زند و روند عادی‌سازی علنی با ریاض را به تاخیر می‌اندازد که این امر آنها را به اختلاف‌افکنی میان دوحه و ریاض سوق می‌دهد.

طبق این گزارش، طرح مورد توافق شامل راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای برای تحریک علیه قطر و تحریک عربستان از طریق توهین به مواضع دوحه و تشدید فعالیت در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای خدمت به این موضوع است.

در این گزارش آمده است که اخیرا حساب‌های کاربری اسرائیلی و اماراتی ویدیوهایی از رویدادها و اظهارات سابق را منتشر کرده‌اند که هدف آن جنجال‌برانگیزی مجدد در خصوص روابط عربستان و قطر است.

این گزارش، کلیپ ویدئویی قدیمی که ادی کوهن، روزنامه‌نگار اسرائیلی از حمله بندر بن سلطان، شاهزاده سعودی به قطر و توصیف آن به عنوان یک کشور حاشیه‌ای منتشر کرد، را رصد کرده که سایت‌ها و بسترهای رسانه‌ای اماراتی بلافاصله آن را منتشر کردند.

در ژانویه سال گذشته میلادی، سران و رؤسای هیئت‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه چهل و یکمین اجلاس سران خلیج فارس را که در استان العلا عربستان برگزار شد، امضا کردند تا به اختلافات میان کشورهای خلیج فارس پایان داده و بر احترام به اصول حسن همجواری تاکید کنند.

تحرک ابوظبی از طریق قاهره

اخیرا سران امارات، اردن، عراق، مصر و بحرین در شهر العلمین مصر دیدار کردند تا قطبی را راه اندازی کنند که برنامه های ابوظبی را در منطقه اجرا کند.

بر اساس بیانیه رسمی این نشست، رهبران درباره ابعاد مختلف همکاری‌ها و مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

اما منابع اشاره کردند که هدف اصلی این نشست تحقق رویکردهای امارات و کمک به اجرای دستورکارهای آن از جمله خدمت به برنامه های اسرائیلی است.

ناکام گذاشتن تلاش‌های عادی‌سازی

برخی منابع مختلف اخیرا گزارش دادند، عمان تصمیم عربستان مبنی بر گشودن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای اشغالگر را بی‌نتیجه گذاشته است.

یک گزارش اسرائیلی فاش کرد که باز کردن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای غیرنظامی اسرائیل در حال حاضر به خاطر مخالفت‌های عمان نمی‌تواند برای کوتاه کردن مسافت پروازی با بسیاری از کشورها استفاده شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها