|

رویترز:

سفیر امارات به زودی به تهران باز می‌گردد

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه امارات اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران به زودی کار خود را در تهران ازسر می‌گیرد.

سفیر امارات به زودی به تهران باز می‌گردد

به گزارش شبکه شرق، به نقل از رویترز، وزارت خارجه امارات روز یکشنبه اعلام کرد که سفیر ابوظبی در ایران طی روزهای آتی وظایف خود را در سفارت این کشور در تهران از سرخواهد گرفت.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که این تصمیم در راستای "تلاش‌های امارات متحده عربی برای تقویت روابط با ایران و تصمیم پیشین مبنی بر افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک به سطح سفیر" اتخاد شده است.

 

در پی قطع روابط ایران و عربستان در سال 1394، امارات متحده عربی نیز به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران طی سال‌های اخیر با هدف فشارهای سیاسی علیه ایران و تبعیت از ریاض، سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و این روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا کرد.

 

در این سال‌ها روابط ایران و امارات، دوران پر از فراز و نشیبی را طی کرده است چنانکه گاهی رقابت‌ها و اختلافات موجود بین دو کشور به سمت خصومت سوق پیدا کرده ولی به نظر می‌رسد که در مدت اخیر مقامات دو کشور در تعاملات دیپلماتیک رسمی و غیررسمی خود تلاش‌ کرده‌اند به زغم برخی از اختلاقات از جمله ارتباط نزدیک موجود بین امارات و رژیم صهیونیستی و هشدار چندین باره ایران در مورد عواقب این موضوع، این روابط را مدیریت کنند و  براساس اظهارات علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در آذرماه سال گذشته بعد از سفر به امارات، صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات باز کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها