|

سفر عمار الحکیم به عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، عکاظ عربستان، الجزیره، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

سفر عمار الحکیم به عربستان

به گزارش شبکه شرق، در این میان عکاظ عربستان،در گزارشی به سفر عمار الحکیم به عربستان  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

آغاز مرحله پنجم عملیات «اراده آهنین» در عراق با مشارکت نیروهای حشد و پیشمرگه

 

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز پنجمین مرحله عملیات گسترده «اراده آهنین» با همکاری نیروهای نظامی فدرال و پیشمرگه خبر داد.

این عملیات زیر نظر ستاد عملیات مشترک و بر اساس اطلاعات دقیق امنیتی و در پی دیدارهای پیاپی فرماندهان نظامی وزارت دفاع عراق و فرماندهان پیشمرگه برگزار شده است.

این بیانیه افزوده که این عملیات در حوزه استحفاظی استان دیالی اجرا می شود و ستاد فرماندهی آن در شهر طوخورماتو است و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و نیروی هوایی عراق برگزار خواهد شد.

در این بیانیه هدف از اجرای این عملیات بازرسی مناطق حد فاصل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه در استان دیالی و پاکسازی مناطق و روستاهای حد فاصل و تعقیب تروریست های داعش و خشک کردن منابع تروریسم و تأمین امنیت و ثبات در این منطقه عنوان شده است.

پیش از این نیروهای الحشد الشعبی نیز از مشارکت خود در عملیات پاکسازی مناطق شرقی طوزخورماتو خبر داده بودند.

 

 

الجزیره:

بیش از 100 کشته در سیلاب های صنعاء

 

گروه انصارالله از جان باختن 106 تن در سیلاب های گسترده در صنعاء و دیگر مناطق تحت کنترل این گروه در یمن خبر داد.

کمیته عالی بررسی خسارت های ناشی از سیلاب با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که سیلاب های درگرفته در این منطقه 106 تن کشته شده و 2824 خانه آسیب دیده و 165 خانه به صورت کامل تخریب شده است.

این بیانیه افزوده که علاوه بر این، برخی تأسیسات عمومی مانند سدها و بندها  وزمین های کشاورزی آسیب دیده و برخی جاده های اصلی و فرعی بسته شده است.

سازمان یونسکو نیز روز گذشته نسبت به تأثیر سیلاب بر زندگی ساکنان مناطق روستایی یمن و نیز تخریب آثار تاریخی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

 

 

 

روسیا الیوم:

عون: نمی‌گذاریم پناهندگان سوریه‌ای در جامعه لبنان ادغام شوند

 

میشل عون رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که برخی کشورها در پی ادغام پناهندگان سوریه ای در جامعه لبنان هستند و افزود که این قدام «جنایتی غیر قابل قبول» است.

رئیس جمهوری لبنان، در دیدار «هارگیت ساگان»، وزیر توسعه بین المللی کانادا، گفت که لبنان به تلاش های برخی کشورها و نهادهای بین المللی درباره ادغام پناهندگان سوریه ای در جامعه لبنان به دیده تردید نگاه می کند و همان طور که ادغان فلسطینیان را نپذیرفت، ادغام سوریه ای ها را هم نخواهد پذیرفت.

وی افزود که قوانین داخلی و منطقه ای اجازه نمی دهد که یک ملت از خاک خود جدا شود و خبر داد که بیروت در حال تنظیم یک بررسی حقوقی درباره وضعیت شهروندان سوریه ای ساکن لبنان است که آن را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

عون تأکید کرد که شرایط کنونی سوریه برای بازگشت آوارگان سوریه ای به کشورشان مناسب است و خواستار حمایت های کشورهای جهان از تلاش لبنان برای بازگرداندن آنها شد.

رئیس جمهوری لبنان افزود که لبنان توان تحمل بار اقتصادی و اجتماعی و امنیت حضور یک و نیم میلیون آواره سوریه ای را ندارد .

 

 

عکاظ عربستان:

سیدعمار الحکیم وارد عربستان شد

 

سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، بامداد امروز (پنجشنبه 18 اوت) وارد عربستان شد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عربستان، رهبر جریان حکمت ملی عراق با استقبال «ولید الخریجی»، معاون وزیر خارجه عربستان، وارد جده شد.

این بیانیه افزوده که سفیر عربستان در عراق و سفیر عراق در عربستان و شماری از مقامات وزارت خارجه عربستان در مراسم استقبال از الحکیم حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها