|

افزایش کمک‌های نظامی انگلیس و دانمارک به اوکراین

انگلیس و دانمارک کمک‌های مالی و نظامی بیشتری به اوکراین خواهند فرستاد.

افزایش کمک‌های  نظامی انگلیس و دانمارک  به اوکراین

به گزارش شبکه شرق، لندن که قبلاً سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته را به اوکراین اهدا کرده و به هزاران سرباز آموزش نظامی داده است، اعلام کرد که سیستم‌های موشکی چند پرتابه بیشتری ارسال خواهد کرد. همچنین «تعداد قابل توجهی» از موشک‌های هدایت‌شونده M۳۱A۱ را اهدا می‌کند که می‌توانند اهدافی را تا فاصله ۸۰ کیلومتری (۵۰ مایلی) هدف قرار دهند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در کنفرانس اهداکنندگان به اوکراین در کپنهاگ در بیانیه‌ای گفت: این آخرین بخش از حمایت نظامی، نیروهای مسلح اوکراین را قادر می‌سازد تا به دفاع در برابر تجاوز روسیه و استفاده بی‌رویه از توپخانه دوربرد ادامه دهند. ادامه حمایت ما پیام بسیار روشنی را ارسال می‌کند، انگلیس و جامعه بین‌الملل با این جنگ غیرقانونی مخالف هستند و شانه به شانه هم خواهند ایستاد و کمک‌های نظامی دفاعی به اوکراین ارائه خواهند کرد تا به آنها در دفاع در برابر تهاجم پوتین کمک کنند.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در این کنفرانس گفت که دانمارک کمک‌های مالی خود به اوکراین را ۱۱۰ میلیون یورو (۱۱۴ میلیون دلار) افزایش خواهد داد. او گفت: این جنگ علیه ارزش‌هایی است که اروپا و جهان آزاد بر اساس آن بنا شده‌اند... امروز ما بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین تأکید می‌کنیم.

اقدامات جدید، کل کمک دانمارک به اوکراین از زمان آغاز جنگ را به بیش از ۳ میلیارد کرون دانمارکی (۴۱۷ میلیون دلار) می رساند. کمی بیش از نیمی از کمک‌های مالی اعلام شده در روز پنجشنبه صرف تهیه تسلیحات و حمایت از تولید سلاح می شود. مابقی صرف تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی دانمارکی و همچنین آموزش نظامی خواهد شد.

این اطلاعیه ها پس از آن منتشر شد که دولت کی‌یف مکرراً از غرب درخواست کرد تا سلاح های بیشتری از جمله توپخانه دوربرد بفرستد. اوکراین اعلام کرد که  تسلیحات سنگین با دقت بالا از آلمان و ایالات متحده دریافت کرده است. مسکو  غرب را به طولانی کردن درگیری با دادن تسلیحات بیشتر به اوکراین متهم می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها