|

اثبات حمله ترکیه به دهوک

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،السومریة عراق،البیان امارات، الرایة قطر و خبرگزاری روسیا الیوم.

اثبات حمله ترکیه به دهوک

به گزارش شبکه شرق، در این میان السومریه در گزارشی به اثبات حمله ترکیه به دهوک عراق پرداخته است.

 

 

السومریه:  وزیر امور خارجه عراق از اثبات حمله ترکیه به دهوک خبر داد

 

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق پس از بازدید از محل حمله به استان دهوک اعلام کرد که کارشناسان نظامی عراقی اثبات کرده‌اند که این حمله از سوی ترکیه بوده است.

وی با بیان اینکه چنانچه مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود، گفت که کارشناسان نظامی عراقی اثبات کرده‌اند که این حمله از سوی ترکیه بوده است.

حسین گفت که ما به همراه فرماندهان نظامی، مسئولان اقلیم کردستان و اعضای پارلمان به محل حمله رفتیم و این یک فاجعه بود.

وزیر امور خارجه عراق افزود که حین این حمله بین 500 تا 600 گردشگر که بیشتر آنها از بغداد و مناطق جنوبی عراق بودند در محل حضور داشتند که در این میان 9 نفر شهید و 31 نفر هم مجروح شدند.

ترکیه روز گذشته در حمله‌ای یک مرکز گردشگری در شهر زاخو واقع در استان دهوک عراق را مورد حمله قرار داد.

این حمله با واکنش گسترده مقامات و چهره های سیاسی عراق مواجه شده است.

 

 

البیان امارات:  

بانک جهانی: دبی رویای یک شهر پایدار را به واقعیت تبدیل کرده است

 

بانک جهانی اعلام کرد که دبی موفق شده است رویای یک شهر پایدار را از طریق پروژه "شهر پایدار در دبی" به واقعیت تبدیل کند.

بانک جهانی گزارشى را در وب سایت خود منتشر کرد که در آن بازدید هیئتی از "تیم مدیریت در دپارتمان شورای همکاری خلیج فارس" از پروژه "شهر پایدار در دبی" را تشریح کرد و توضیح داد که چگونه توسعه دهندگان این پروژه یک جامعه محلی را ایجاد کردند.

پروژه "شهر پایدار در دبی"  500 واحد در قلب دبی است  که شامل یک مدرسه و یک مرکز توانبخشی بیماران اوتیسم و همچنین امکانات تفریحی مانند یک مرکز سوارکاری است.

بانک جهانی در گزارش خود افزود که نتایج این پروژه شگفت انگیز است و  موفقیت دبی در تبدیل رویای شهری پایدار به واقعیت ثابت می‌کند که دولت‌ها واقعاً می‌توانند قوانین ساختمانی سخت‌گیرانه‌تر و سبزتری را برای تشویق مصالح پایدار، عایق‌سازی بهتر و بهره‌وری انرژی اتخاذ کنند.

 

 

روسیا الیوم:  چین از امریکا خواست تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از امریکا خواست ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه از امریکا خواست ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، آنچه غارت نفت سوریه خواند را متوقف کند و تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

این دیپلمات چینی افزود که امریکا همچنان به اشغال مناطق مهمی در سوریه از نظر برخورداری از غلات و نفت ادامه می‌دهد و ثروت ملی سوریه را غارت می‌کند و این موضوعی است که باعث رنج مردم می شود و آنها را از یک بحران انسانی به بحران دیگر سوق می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفت که امریکا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و با پاسخ دادن به درخواست سوری‌ها، تحریم های یکجانبه علیه این کشور را لغو کند.

 

 

الرایة قطر: ارائه بسته‌های جدید سفر به جام جهانی توسط هواپیمایی قطر

 

قطر ایرویز اعلام کرد که بسته های مسافرتی جامع تری را برای هواداران فوتبال برای حضور در جام جهانی فوتبال قطر 2022 فراهم می کند و این شرکت هواپیمایی برای هواداران فوتبال بلیط مسابقه، بلیط پرواز و اقامت در هتل را در طول مدت مسابقات فراهم می کند.

این شرکت در سپتامبر 2021 فروش بسته های مسافرتی همه جانبه را برای پاسخگویی به تقاضای میلیون ها هوادار فوتبال راه اندازی کرد. کمتر از 130 روز تا شروع مسابقات باقی مانده است. تقاضای جهانی برای بلیط بازی و بسته های مسافرتی افزایش یافته است تا از تجربه بازی در زمین اطمینان حاصل شود. هواداران فوتبال می توانند بلیط مسابقه، بلیط هواپیما و اقامت در هتل را خریداری کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها