وزیر جنگ آمریکا از آزمایش «موفق» گنبد طلایی خبر داد
وزیر جنگ ایالات متحده ادعا کرد که اولین آزمایش مهم سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» آمریکا تحت نظر او با «موفقیت» انجام شده است.
به گزارش گروه رسانهای شرق،
وزیر جنگ ایالات متحده ادعا کرد که اولین آزمایش مهم سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» آمریکا تحت نظر او با «موفقیت» انجام شده است.
«پیت هگست»، وزیر جنگ آمریکا در پستی در فضای مجازی مدعی شد سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» اولین آزمایش مهم «موفقیتآمیز» خود را اجرا کرده و او شاهد این آزمایش بوده است.
هگست در این پست ادعا کرد: «در این آزمایش، از فناوری پیشرفته انرژیهای هدایتشونده بهرهبرداری شد و سامانه دفاع پویای خودکار در هم شکننده ( DDAD)، به شکلی بینقص، خودکار و هوشمند، طیف وسیعی از تهدیداتِ ورودی را رهگیری، هدفگیری و خنثی کرد. این آزمایش دقیقاً طبق برنامهریزی انجام شده و تمامی تهدیدات به صورت پویا منهدم شدند. من شاهد بودم که جنگجویان نخبه ما چگونه با بهرهگیری از فناوریهای نسل جدید، پهپادها و موشکهای کروز مهاجم را در همان لحظه ورود، متوقف و از کار انداختند.»
پیت هگست همچنین در این پست نوشت: «این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد؛ لایحهای که بودجه لازم برای ساخت سپر نهایی دفاع از خاک آمریکا را در اختیار ما قرار داد.»
در ۲۰ مه ۲۰۲۵، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، از برنامههایی برای یک سیستم دفاع موشکی فضایی جدید به نام «گنبد طلایی» خبر داد. این سیستم که قرار است ظاهرا ایالات متحده را در برابر تهدیدات موشکی دوربرد و مافوق صوت محافظت کند، از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی الهام گرفته شده است، اما دامنه عملکرد آن بهطور قابل توجهی گستردهتر است.