|

نیروی دریایی کره شمالی به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شود

​ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که برنامه تسلیحات هسته‌ای نیروی دریایی این کشور «دقیقاً طبق مسیر برنامه‌ریزی شده» در حال پیشرفت است.

نیروی دریایی کره شمالی به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شود

به گزارش گروه رسانه‌ای شرق،

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که برنامه تسلیحات هسته‌ای نیروی دریایی این کشور «دقیقاً طبق مسیر برنامه‌ریزی شده» در حال پیشرفت است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون در سخنرانی خود در مراسم بهره‌برداری از ناوشکن جدید کلاس چوئه هیون در نیروی دریایی کره شمالی گفت: «نیروی دریایی در حال تبدیل شدن به یک شاخه کاملاً یکپارچه از نیروهای مسلح است که مجهز به سلاح‌های استراتژیک است، به این معنی که برنامه تسلیحات هسته‌ای آن دقیقاً طبق مسیر برنامه‌ریزی شده در حال پیشرفت است.»

این خبرگزاری پیش از این گزارش داده بود که ناوشکن جدید، چوئه هیون، که به ناوگان پیوسته است، به جدیدترین تجهیزات و سلاح‌ها، از جمله موشک‌های کروز استراتژیک دوربرد، موشک‌اندازهای کروز ضد کشتی، سیستم‌های موشکی سطح به هوا و هلیکوپترهای تهاجمی مجهز شده است.

کیم جونگ اون اعلام کرد که «تحقیقات فشرده، ساخت و بهره‌برداری از کشتی‌های جنگی مدرن در اندازه‌های مختلف در آینده به طور چشمگیری گسترش خواهد یافت» که بخشی از استراتژی دریایی بلندمدت کره شمالی است.

اظهارات کیم جونگ اون در زمانی مطرح می‌شود که تنش‌ها در شبه جزیره کره رو به افزایش است، چرا که کره شمالی با وجود تحریم‌های بین‌المللی به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد.

پیونگ یانگ با تهدید به استفاده از نیروی هسته‌ای، به ویژه با توجه به همکاری نظامی رو به رشد بین واشنگتن، سئول و توکیو، در حال تقویت موقعیت خود است.

این بیانیه چند روز پس از آن منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تماس تلفنی با لی جائه میونگ، رئیس جمهور کره جنوبی، اظهار داشت که زمان رسیدگی به موضوع برنامه هسته‌ای کره شمالی فرا رسیده است.

 

منبع: ایسنا

برای اطلاع از آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال شرق در «بله» و «روبیکا» بپیوندید.