|

اوکراین: وضعیت در جبهه شرقی به شدت وخیم است

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد: وضعیت در جبهه شرقی به شدت وخیم شده است.

اوکراین: وضعیت در جبهه شرقی به شدت وخیم است

به گزارش شبکه شرق، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد که با تشدید حملات زرهی روسیه در روزهای اخیر، وضعیت در جبهه شرقی به شدت وخیم‌ است.

به گزارش روز شنبه رویترز، الکساندر سیرسکی پس از سرکشی به مناطق جنگی، در حساب تلگرام خود نوشت: وضعیت در جبهه شرقی به شدت وخیم شده است.

او این شرایط را ناشی از تشدید حملات قوای روسیه بعد از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری نسبت داد و افزود: روسیه بعد از انتخاب مجدد پوتین در اواسط ماه مارس (اسفند) حملات خود را افزایش داده و سه حمله هوایی گسترده به سیستم انرژی اوکراین از جمله نیروگاه‌ها و پست‌های برق انجام داده است.

رویترز در گزارش خود ضمن اشاره به کاهش کمک‌های نظامی غرب آورده است: کی‌یف در هفته‌های اخیر بارها درخواست تأمین موشک‌های پدافند هوایی خود را با غرب در میان گذاشته است.

سیرسکی با رد خبر سقوط روستای بودانیوکا در غرب باخموت و شمال‌شرقی روستای چاسیو یار، اذعان کرد که حملات روسیه برای تصرف این دو روستا بسیار سنگین است.

او برای اعمال فشار بیشتر بر غرب تأکید کرد که تنها «مزیت تکنولوژیک» می‌تواند به کی‌یف اجازه دهد در مقابل تسلیحات پیشرفته روسیه ابتکار عمل را از دشمن «مجهزتر و بزرگ‌تر» برباید.

به نوشته رویترز، پارلمان اوکراین روز پنجشنبه لایحه‌ای را برای بازنگری فراخوان جذب نیرو تصویب و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور نیز هفته گذشته قانون کاهش سن ثبت‌نام متقاضیان از ۲۷ به ۲۵ را امضاء کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها