|

تصمیم جدید جمهوری‌خواهان آمریکا برای کمک‌ به اوکراین

یکی از مسؤولان در مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد که نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در حال حاضر روی بسته کمکی جایگزین برای کی‌یف کار می‌کنند که ممکن است بخشی از آن به عنوان وام ارائه شود.

تصمیم جدید جمهوری‌خواهان آمریکا برای کمک‌ به اوکراین

به گزارش شبکه شرق، گزارش‌ها حاکی از آن است که نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا بر روی کمک‌های جایگزین برای اوکراین از جمله پرداخت وام به این کشور کار می‌کنند.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز روز شنبه به نقل از مسؤولان در مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد که نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در حال حاضر روی بسته کمکی جایگزین برای کی‌یف کار می‌کنند که ممکن است بخشی از آن به عنوان وام ارائه شود.

این شبکه به نقل از منابع گزارش داد که این طرح در حال حاضر در مرحله مقدماتی است.
«مایک مک کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، به این شبکه گفت: بخش غیرنظامی این طرح که شامل کمک‌های اقتصادی است، ممکن است به عنوان نوعی وام با هدف حفظ عملکرد کلی دولت اوکراین و برنامه‌های آن برای بازسازی بیشتر طراحی شود.

یکی از سیاستمداران عراقی تاکید کرد که آمریکا از شگرد رسانه ای به دور از واقعیت استفاده می‌کند و نیروهای حاضر در پایگاه عین الاسد رزمی هستند.

وی افزود: از دارایی‌های مسدود شده روسیه ممکن است به عنوان وثیقه برای وام به اوکراینی‌ها استفاده شود.

یکی از مقامات آمریکایی نزدیک به کاخ سفید هم گفت که چنین طرحی، «راه ایده آلی نیست.»
این مقام آمریکایی افزود: درخواست از این کشور برای برعهده گرفتن ده‌ها میلیون دلار بدهی که توانایی پرداخت آن را ندارند، بار سنگینی است که به اوکراین در دراز مدت آسیب می‌زند و می‌تواند منجر به بحران‌های اقتصادی در آینده شود.

کنگره آمریکا هنوز از درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اختصاص ۶۰ میلیارد دلار دیگر به کی‌یف به دلیل موضع اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان حمایت نکرده است. بودجه تخصیص یافته قبلی در دسامبر گذشته به پایان رسید.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها