|

هشدار کرملین درباره درگیری مستقیم روسیه و ناتو

سخنگوی کرملین اعلام کرد: تعدادی از کشورهای اروپایی خطر بالقوه اعزام نیرو به اوکراین و درگیر شدن در درگیری را عاقلانه ارزیابی می‌کنند

هشدار کرملین درباره درگیری مستقیم روسیه و ناتو

به گزارش شبکه شرق، کرملین در واکنش به بحث‌های موجود در اروپا در مورد اعزام نیروهای مسلح به اوکراین گفت: اگر غرب به اوکراین نیرو بفرستد، درگیری مستقیم روسیه و ناتو اجتناب ناپذیر است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که احتمال اعزام نیرو به اوکراین را منتفی ندانسته گفت: «تعدادی از کشورهای اروپایی خطر بالقوه اعزام نیرو به اوکراین و درگیر شدن در درگیری را عاقلانه ارزیابی می‌کنند».

پسکوف با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق‌نظری در اروپا در مورد اعزام نیروهای غربی به اوکراین وجود ندارد، گفت: «بحث در غرب درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین یک عنصر مهم و جدید است. ما به خوبی از موضع ماکرون در مورد نیاز به تحمیل یک حمله آگاه هستیم. شکست استراتژیک از روسیه و غیره و غیره. ما متوجه شدیم که موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین واقعاً مورد بحث قرار گرفته است. همچنین خاطرنشان کردیم که طیف گسترده‌ای از نظرات در این مورد وجود دارد. در واقع، اتفاق نظر وجود ندارد.

این سخنگو افزود که برخی از کشورهایی که در نشستی که در پاریس در مورد اوکراین برگزار شد شرکت کردند، ارزیابی عاقلانه‌ای از خطرات احتمالی درگیر شدن در درگیری داشتند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: اعزام نیرو به اوکراین به نفع کشورهای غربی نیست. آنها باید از این موضوع آگاه باشند.

او همچنین از اظهارنظر درباره گزارش اخیر آمریکا درباره ارتش روسیه خودداری کرد و افزود که این موضوع برای متخصصان نظامی است.

ارتش آمریکا گزارشی ۲۸۰ صفحه ای منتشر کرده است که در آن تاکتیک های ارتش روسیه در صورت وقوع درگیری های گسترده را تشریح می‌کند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این یک سوال خاص متخصصان نظامی ما، برای همکاران نیروهای مسلح است. این موضوع برای دولت و ریاست جمهوری نیست».

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها