|

پسکوف: حمله به مسکو، پاسخ کی‌یف به حمله موفق روسیه بود

مقام ارشد روس گفت حمله پهپادی به مسکو پاسخ کی‌یف به حملات موفق روسیه به یکی از مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین در روز یکشنبه بود.

پسکوف: حمله به مسکو، پاسخ کی‌یف به حمله موفق روسیه بود

به گزارش شبکه شرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به حمله پهپادی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مه) در مسکو واکنش نشان داد. 

این مقام ارشد روس گفت حمله پهپادی به مسکو پاسخ کی‌یف به حملات موفق روسیه به یکی از مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین در روز یکشنبه بود. 

سخنگوی کرملین تاکید کرد، لازم به درک است که حمله پهپادی توسط رژیم کی‌یف انجام شد. او در ادامه گفت: این (موضوع) بار دیگر لزوم ادامه عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) و دستیابی به اهداف تعیین شده را تایید می‌کند. 

پسکوف در جمع خبرنگاران تصریح کرد وزارت دفاع روسیه، وزارت موقعیت‌های اضطراری و مقام‌های محلی در مسکو و منطقه مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را درباره حمله پهپادی امروز مطلع کرده‌اند.

پیش‌تر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین بامداد سه‌شنبه (۳۰ مه) با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه آن‌ها سرنگون شدند.  

سخنگوی کرملین در ادامه گفت مقامات مشغول برسی منشا لجستکی پهپادهای مورد استفاده قرار گرفته در وقایع امروز هستند و اطمینان داد در حال حاضر ساکنان مسکو و منطقه مسکو را خطری تهدید نمی‌کند. 

در حالی که روسیه کی‌یف را مسئول حمله پهپادی امروز در مسکو معرفی کرده، «میخائیل پودولیاک» دستیار رئیس‌جمهور اوکراین دخالت در این حمله را رد کرد اما گفت از تماشای آن لذت می‌برد.

به گزارش الجزیره، این مقام ارشد اوکراینی گفت «در خصوص حملات: البته از تماشای آن و پیش‌بینی افزایش تعداد حملات خرسندیم. اما قطعناً ارتباط مستقیمی با آن نداریم». 

اوایل امروز «آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو گفت چند پهپاد مهاجم حین نزدیک شدن به مسکو سرنگون شدند و «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو گفت چند ساختمان در اثر حمله پهپادی آسیب دیدند. وی افزود به کسی آسیب جدی وارد نشده است. 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها