|

زلنسکی: برای گفت‌وگو دیر شده است

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه اخیرش، ولادیمیر پوتین را "آدم بی‌اهمیت" خطاب کرد و گفت که برای گفت‌وگوهای حضوری با او "بسیار دیر" شده است.

زلنسکی: برای گفت‌وگو دیر شده است

به گزارش شبکه شرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز به زبان انگلیسی عنوان داشت: دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای من جالب نیست. چرا؟ زیرا من قبل از حمله تمام عیارش به اوکراین، ملاقاتی در فرمت نرماندی با او داشتم.

وی در ادامه توضیح داد: من مردی را دیدم که یک چیزی می‌گفت اما کار دیگری را انجام می‌داد. بنابراین برای من غیرقابل درک است؛ متوجه نمی‌شوم این حرکات تصمیم خود اوست یا شخص دیگری؟ به نظرم دیدار، دست دادن و یا گفت‌وگو با پوتین برای من جالب و جذاب نیست. اصلا نمی‌فهمم که چه کسی در روسیه تصمیم می‌گیرد.

زلنسکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای گفت‌وگوهای حضوری با پوتین "خیلی دیر" است یا خیر، گفت: بسیار دیر است و اصلا گفت‌وگو با ایشان جالب نیست. اکنون او کیست؟ بعد از حمله تمام عیارش به اوکراین، پوتین برای من یک "آدم بی‌اهمیت" است.

در بخش دیگری از مصاحبه، از ولودیمر زلنسکی در رابطه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس سوال شد؛ نخست‌وزیر سابقی که در زمان ریاستش از حامیان اصلی اوکراین در جنگ میان مسکو و کی‌یف بود و حتی اکنون هم با وجود اینکه داونینگ استریت را ترک کرده اما همچنان حمایت‌های قلبی خود را به اوکراین و رئیس‌جمهورش ابراز می‌کند.

زلنسکی در این رابطه بدون بیان اینکه آیا می‌خواهد جانسون به داونینگ استریت بازگردد یا خیر، گفت: با افتخار می‌گویم که او مرد خوبی است. البته فکر می‌کنم درست نیست که از او حمایت کنم تا نخست‌وزیر شود زیرا ما روابط خوبی با ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس داریم اما روابطم با جانسون ویژه است زیرا مدت زمان زیادی را طی این حمله با او سپری کردم.

وی همچنین از این مصاحبه استفاده کرد تا به ایالات متحده آمریکا و آلمان هشدار دهد که تحویل تانک‌ها به کی‌یف را به تعویق نیندازند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در پایان گفت: به طور کلی بنده از تمامی جهان به خاطر حمایت‌هایشان از اوکراین سپاسگزارم. اما اگر من صریحا و صادقانه با شما صحبت می‌کنم فقط به این دلیل است که تعداد تانک‌ها و زمان تحویل آن‌ها برای ما "حیاتی و مهم" است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها