|

درخواست آمریکا از اوکراین برای مذاکره با روسیه

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: دولت آمریکا به‌صورت مخفیانه در حال فشار آوردن به سران اوکراین است تا ضمن توقف مخالفت‌های خود با مذاکره، آمادگی خود برای بازگشت به گفتگو با روسیه را نشان دهند.

درخواست آمریکا از اوکراین برای مذاکره با روسیه

به گزارش شبکه شرق، علی‌رغم مخالفت‌های مکرر مقامات اوکراینی با هرنوع مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران کنونی جنگ، گفته می‌شود واشنگتن از کی‌یف می‌خواهد به مذاکرات بازگردد.

 

روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا به‌صورت مخفیانه در حال فشار آوردن به سران اوکراین است تا ضمن توقف مخالفت‌های خود با مذاکره، آمادگی خود برای بازگشت به گفتگو با روسیه را نشان دهند.

 

واشنگتن‌پست به نقل از منابع مطلع ولی بی‌نام خود نوشت، درخواست مقامات آمریکایی از کی‌یف در جهت فشار آوردن برای نشستن پای میز مذاکره نیست بلکه اقدامی حساب‌شده برای مطمئن‌شدن از حفظ حمایت دیگر کشورها از اوکراین است.

 

در این گزارش آمده است که گفتگوهای واشنگتن با اوکراین، پیچیدگی موضع دولت آمریکا درخصوص اوکراین را نشان داد که همزمان علناً با ارسال تسلیحات از این کشور حمایت می‌کند اما به راهکاری سیاسی برای پایان این درگیری امیدوار است.

 

این روزنامه با ادعای اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه جدیت چندانی برای مذاکره با اوکراین ندارد، اما به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ممنوعیت وضع‌شده برای مذاکره توسط «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، باعث نگرانی متحدان این کشور شده است.

 

بر این اساس، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هنوز به سوالات درباره این گزارش پاسخ نداده‌اند.

 

زلنسکی پیش از این ادعا کرده بود کی‌یف آماده مذاکرات با مسکو است اما به شرطی که رئیس جمهور دیگری در روسیه سر کار بیاید.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها