|

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

برق خارجی اوکراین بازگردانده شده

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: هر دو خط برق خارجی نیروگاه اوکراین تعمیر و اتصال مجدد آغاز شد.

برق خارجی اوکراین بازگردانده شده

به گزارش شبکه شرق و به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برق خارجی نیروگاه اتمی زاپوریژیا اوکراین دو روز پس از قطع شدن به دلیل آسیب رساندن به خطوط فشار قوی توسط حملات روسیه برقرار شده است.

رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب در بیانیه ای گفت: هر دو خط برق خارجی نیروگاه اوکراین تعمیر و اتصال مجدد آغاز شد.

گروسی در ادامه بار دیگر خواستار ایجاد منطقه حفاظتی ایمنی و امنیتی هسته ای در اطراف نیروگاه زاپوریژیا برای جلوگیری از حادثه هسته ای شد و افزود: ما نمی توانیم بیشتر از این زمان را از دست بدهیم، باید قبل از اینکه دیر شود اقدام کنیم.

پیش از این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در پستی به نقل از گروسی در توئیتر اعلام کرد کارشناسان این آژانس، بازرسی از دو مرکز تاسیسات هسته‌ای اوکراین را بر اساس درخواست دولت کی‌یف آغاز کرده‌اند.

بازدید گروسی از سایت های هسته ای اوکراین پس از آن صورت گرفت که روسیه در مورد ساخت بمب کثیف و دعوت کی یف از کارشناسان آژانس برای بازدید از دو سایت در اوکراین انجام شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها