|

نخست‌وزیر جدید انگلیس:

حمایت از کی‌یف بیش از گذشته قوی خواهد بود

نخست‌وزیر جدید انگلیس گفت: کی‌یف می‌تواند روی دولت انگلیس در حمایت و همبستگی مداوم از اوکراین حساب کند.

حمایت از کی‌یف بیش از گذشته قوی خواهد بود

به گزارش شبکه شرق، ریشی سوناک پس از نخستین تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین و بیان اینکه به زودی شخصا به این کشور می‌رود،گفت، حمایت از کی‌یف بیش از گذشته قوی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یکی از سخنگوهای نخست وزیری انگلیس گفت، ریشی سوناک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صحبت و از حمایت قاطع کشورش از کی‌یف تاکید کرد.

سوناک گفت، کی‌یف می‌تواند روی دولت انگلیس در حمایت و همبستگی مداوم از اوکراین حساب کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس ادامه داد، وی همچنین بر اهمیت کار آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوکراین به منظور تضمین امنیت هسته‌ای و شفاف سازی درباره تمامی اطلاعات نادرست تاکید کرد و افزود: هر دو طرف بر لزوم ادامه اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از طریق ادامه تحریم‌های اقتصادی توافق کردند.

زلنسکی نیز در صفحه تلگرام خود نوشت: من با ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا صحبت کردم. من معتقدم که مشارکت بین کشورهای ما و رهبری سنتی بریتانیا در دفاع از دموکراسی و آزادی بیشتر تقویت خواهد شد. من از نخست وزیر برای بازدید از اوکراین دعوت کردم. من از همه کسانی که به ما در مبارزه برای آزادی کمک می کنند سپاسگزارم! من از همه کسانی که برای پیروزی ما می جنگند و تلاش می کنند سپاسگزارم!

این صحبت تلفنی پس از آن صورت گرفت که زلنسکی گفته بود آماده تقویت همکاری استراتژیک با انگلیس است و سوناک نیز اعلام کرده که این جنگ وحشتناک باید به صورت موفقیت آمیزی به پایان برسد.

رئیس جمهوری اوکراین نیز که روابط گرمی با بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگیس داشت گفته که امیدوار است سوناک بر تمامی چالش‌های پیش روی جامعه انگلیسی و جهان امروز فائق آید.

رئیس جمهوری اوکراین و نخست وزیر جدید انگلیس همچنین از ادامه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه با هدف فشار بر این کشور حمایت کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در پیام تبریکی به سوناک گفت، دو کشور به همکاری با هم برای مقابله با چالش جنگ اوکراین ادامه دهند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها