|

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

پایان جنگ اوکراین و روسیه غیرممکن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان جنگ میان روسیه و اوکراین را پس از انضمام مناطقی از اوکراین به خاک روسیه، تقریبا غیر ممکن دانست.

پایان جنگ اوکراین و روسیه غیرممکن است

به گزارش صداوسیما، خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان جنگ میان روسیه و اوکراین را پس از انضمام مناطقی از اوکراین به خاک روسیه، تقریبا غیر ممکن دانست.

 

 

گفتگوی تلفنی وزیران امور خارجه آمریکا و اوکراین


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود درباه دفاع مستمر کی یف از حاکمیت مستقل خود در برابر روسیه رایزنی کرد.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی درباره تازه‌ترین تلاش‌های غیرقانونی روسیه برای تغییر مرز‌های اوکراین با استفاده از قدرت نظامی بحث و تبادل نظر کردند.

بلینکن در گفتگو با همتای اوکراینی خود تأکید کرد آمریکا همیشه به مرز‌های اوکراین که جامعه بین الملل به رسمیت شناخته است، احترام می‌گذارد و با تقویت مواضع نظامی و دیپلماتیک کی یف، به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای پس گرفتن اراضی خود ادامه خواهد داد.

 

آستین: نشانه‌ای مبنی بر تصمیم پوتین برای حمله هسته‌ای به اوکراین وجود ندارد


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین وجود ندارد.

 

بورل، پایان جنگ را پس از انضمام مناطقی از اوکراین به روسیه را غیر ممکن دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیون «RTVE» اظهار داشت: انضمام چهار منطقه دیگر از مناطق اشغال شده اوکراین به خاک روسیه، یعنی دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون، رسیدن به پایان جنگ را «بسیار دشوارتر و تقریبا غیرممکن» می‌کند. بورل همچنین در سخنانی در شمال اسپانیا ضمن حمایت از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و حمایت از اوکراین گفت: «مسکو در حال باختن جنگ است. از دیدگاه اخلاقی و سیاسی، باخته است. اما اوکراین، هنوز پیروز جنگ نیست».

وی با اشاره به این که در شورای امنیت سازمان ملل، برزیل و هند، انضمام مناطقی از اوکراین را به خاک روسیه محکوم نکرده اند، بر لزوم تلاش بیشتر تاکید کرد و خواستار آن شد تا جهان از پیامد‌های این جنگ آگاهی یابد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این قاره را باغی توصیف کرد که آن را جنگل احاطه کرده است. وی تاکید کرد: «برای آن که این باغ به تسخیر جنگ در نیاید، باید خود را در آن، دخیل کنیم». بورل با درخواست از اروپا برای تقویت زرادخانه نظامی خود، آن را نه یک هوس که یک ضرورت و امری بایسته برای زنده ماندن برشمرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها