|

تلاش آمریکا برای حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه

یک هیات بلندپایه از کنگره آمریکا قول داد که برای تضمین ادامه حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه تلاش کند.

تلاش آمریکا برای حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه

خبرگزاری «نیوز آرمینا» روز یکشنبه گزارش کرد که این هیات که «آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا را شامل می‌شد ازجمله جدیدترین بازدیدکنندگان بلندپایه آمریکایی از اوکراین محسوب می‌شود.

این هیات آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده، همراه با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان، با ارائه کمک‌های اقتصادی، نظامی و بشردوستانه در کنار اوکراین ایستاده‌اند. ما همچنان به دنبال راه‌هایی برای حمایت از زلنسکی و مردم اوکراین تا حد امکان موثر خواهیم بود، زیرا آنها به موضع شجاعانه خود ادامه می‌دهند».

این در حالی است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید شبانگاه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که بنابر نظر «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، آمریکا تجهیزات نظامی خاص به اوکراین ارسال نمی‌کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «در میان این سلاح‌ها موشک‌های دوربرد " آتامکس" هستند که ۳۰۰ کیلومتر برد دارند.»

سالیوان اظهار داشت: «در حالی که هدف کلیدی ایالات متحده انجام هرکاری برای حمایت و حفاظت از اوکراین است، اما هدف مهم دیگر این است که اطمینان حاصل شود در شرایطی قرار نخواهیم گرفت که به جنگ جهانی سوم نزدیک ‌شویم.»

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که تامین تسلیحات به اوکراین به وضعیت در میدان جنگ بستگی دارد. وی تصریح کرد که اکنون آمریکا موشک‌های همیارس  با برد ۸۰ کیلومتر به اوکراین می‌دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در  ۲۴ فوریه (پنجم اسفند گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع تسلیحات به کی‌یف به آتش درگیری‌های اوکراین دامن زدند.

مقام‌های روسیه از همان آغاز عملیات تصریح کردند که به هیچ عنوان زیرساخت غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند و تنها به دنبال هدف گرفتن زیرساخت‌های نظامی اوکراین هستند و قصد اشغال شهرهای اوکراین را ندارند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها