|

اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت علیه روسیه شد

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حملات اخیر روسیه شده است.

اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت علیه روسیه شد

یک سخنگوی آلبانی که ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد، اعلام کرد که اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حملات اخیر روسیه شده است.

 

به گزارش الجزیره، سخنگوی نمایندگی آلبانی در سازمان ملل دوشنبه‌شب گفت که حمله موشکی به یک مرکز خرید در کرمنچوک "تمرکز اصلی" این نشست در روز سه‌شنبه است. 

وی افزود، "گلوله باران سراسر کی‌یف" در روز یکشنبه که یک مجتمع مسکونی را هدف قرار داد نیز در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

 

به گزارش رویترز، یک فرماندار اوکراینی اعلام کرد که عصر دوشنبه دو موشک روسیه به یک مرکز خرید شلوغ در شهر کرمنچوک در مرکز اوکراین اصابت کرد که در این حمله دستکم ۱۱ نفر کشته شدند. 

دیمیترو لونین فرماندار منطقه‌ای افزود که این حمله موشکی روسیه حداقل ۵۰ مجروح نیز بر جای گذاشته است. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که هنگام وقوع این حمله موشکی حداقل هزار نفر در این مرکز خرید حضور داشتند و انفجار این موشک‌ها باعث وقوع یک آتش سوزی بسیار بزرگ شده است. 

پیش از این رئیس‌جمهور اوکراین از سران گروه ۷ خواسته بود تا تلاش زیادی را برای توقف جنگ پیش از پایان سال ۲۰۲۲ انجام دهند. 

زلنسکی در جریان ارتباط تصویری با سران گروه ۷ در آلمان گفت که شرایط جنگی وضعیت را برای نیروهای اوکراینی سخت‌تر خواهد کرد. 

نیروهای اوکراینی روز جمعه گذشته از شهر راهبردی سیورودونتسک عقب‌نشینی کردند. تصرف این شهر و افتادن آن به دست نیروهای روسی یکی از بزرگترین آورده‌های ارتش روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها