|

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد:

پایان جنگ اوکراین تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲

خبرگزاری فرانسه در گروه ۷ گزارش داد که رئیس‌جمهوری اوکراین از سران این گروه خواسته تا تلاش زیادی را برای توقف جنگ تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ انجام دهند.

پایان جنگ اوکراین تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آگاه در گروه ۷ گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از سران این گروه خواسته تا تلاش زیادی را برای توقف جنگ تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ انجام دهند.

این منبع آگاه همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت که زلنسکی در جریان ارتباط تصویری با سران گروه ۷ در آلمان بیان کرد شرایط جنگی وضعیت را برای نیروهای اوکراینی سخت‌تر خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه اروپایی گزارش داد که رییس‌جمهوری اوکراین از سران گروه ۷ درخواست تسلیحات ضدهوایی، تضمین‌های امنیتی و کمک به صادرات غلات را داده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سامانه موشکی زمین به هوا با برد متوسط تا بلند برای اوکراین است که توانایی های این کشور را برای مقابله با حملات روسیه از فاصله دورتر افزایش می‌دهد.

یک مقام ارشد دیگر دولت آمریکا به این خبرگزاری گفت که ایالات متحده و گروه ۷ همچنین در حال برنامه ریزی برای اعلام تحریم های گسترده علیه قابلیت های دفاعی روسیه با هدف جلوگیری از حمله به اوکراین هستند.

نیروهای اوکراینی روز جمعه گذشته از شهر راهبردی سیورودونتسک عقب‌نشینی کردند. تصرف شهر سیورودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی یکی از بزرگترین آورده‌های ارتش روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته است.

روس ها طی چند روز اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در خاک اوکراین داشتند از جمله آنها کنترل کامل دو شهر جنوبی «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در استان لوگانسک واقع در شرق این کشور است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها