|

زلنسکی: اوکراین در این جنگ پیروز می‌شود

رئیس جمهوری اوکراین گفت: ما آن جنگ (جهانی دوم) را بردیم و در این یکی هم پیروز می‌شویم. اوکراین در این جنگ پیروز می‌شود.

زلنسکی: اوکراین در این جنگ پیروز می‌شود

زلنسکی پس از دیدار با چند تن از رهبران سیاسی بین‌المللی گفت که "اوکراین بخشی از جهانی آزاد و یک اروپای متحد است درحالیکه روسیه در شر و نفرت تنهاست."

به گزارش Ukrayinska Pravda، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امروز (دوشنبه) گفت: من مطمئنم که امروز اوکراین نشان داده که ما بخشی از یک جهان آزاد و یک اروپای متحد هستیم. این تضاد آشکار با انزوای مسکو در شر و نفرت است که همگان فردا آن را خواهند دید.

وی افزود: اصلی‌ترین چیزی که امروز احساس کردم این است که حتی تمایل بیشتر جهان برای کمک به ما وجود دارد چون برای تمام جهان آزاد، این مساله مشخص است که اوکراین طرف خیر در این جنگ است و روسیه بازنده خواهد شد چرا که شر همیشه بازنده است.

زلنسکی همچنین تاکید کرد: روسیه همه چیزهایی را که فاتحان جنگ دوم جهانی گرامی داشتند، به فراموشی سپرده است. روسیه تمام چیزهایی را که برای فاتحان آن جنگ مهم بود، فراموش کرده است. اما اوکراین و بقیه جهان آزاد آن را به خاطر می‌سپارند. هیچکس فراموش نمی‌کند. ما آن جنگ (جهانی دوم) را بردیم و در این یکی هم پیروز می‌شویم. اوکراین در این جنگ پیروز می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین در پست تلگرامی خود نوشت: ما برای آزادی فرزندانمان در حال مبارزه هستیم و پیروز هم می‌شویم. ما هرگز آنچه را که پیشینیانمان در جنگ دوم جهانی انجام دادند فراموش نمی‌کنیم که در آن بیش از هشت میلیون اوکراینی کشته شدند. خیلی زود ما در اوکراین دو روز را برای پیروزی جشن می‌گیریم.

این اظهارات از سوی زلنسکی پس از دیدار روز یکشنبه وی با جاستین ترودو، آندری پلنکوویچ، نخست وزیران کانادا و کرواسی و روسای پارلمان‌های نروژ و آلمان و همچنین جیل بایدن، همسر رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت. همچنین این نخستین بار بود که اوکراین در جمع رهبران کشورهای گروه ۷ و در اجلاس این گروه شرکت داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها