|

آمریکا: پوتین متهم به تحریف تاریخ برای توجیه جنگ در اوکراین است

وزیر امور خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را متهم به تحریف تاریخ برای توجیه جنگ در اوکراین کرد.

آمریکا: پوتین متهم به تحریف تاریخ برای توجیه جنگ در اوکراین است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را متهم به تحریف تاریخ برای توجیه جنگ در اوکراین کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی گفت: از آنجایی که بار دیگر جنگ در اروپا بیداد می‌کند، ما باید عزم خود را برای مقاومت در برابر کسانی که به دنبال دستکاری حافظه تاریخی برای پیشبرد جاه‌طلبی‌هایشان هستند، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تلاش می کند تا تاریخ را تحریف کند تا جنگ بی دلیل و بی رحمانه خود علیه اوکراین را توجیه کند.

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش از این گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روی مرحله دوم جنگ خود در اوکراین حساب زیادی باز کرده و معتقد است تشدید درگیری ها در اوکراین نتایج جنگ را برای او بهبود می بخشد.

رییس سازمان سیا ادامه داد پوتین فکر می کند که نباید به هیچ وجه در این جنگ شکست بخورد. فکر می کنم او قانع شده است که تشدید درگیری ها در اوکراین هنوز به او اجازه می دهد تا پیشرفت بدست آورد.

برنز افزود: ما به عنوان یک جامعه اطلاعاتی، شواهد عملی در این مرحله از برنامه ریزی روسیه برای استقرار یا حتی استفاده بالقوه از سلاح های تاکتیکی هسته ای نمی بینیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها