|

هشدار اوکراین درباره شکست مذاکرات

کی یف روز جمعه هشدار داد که مذاکرات درباره پایان دادن به جنگ روسیه که اکنون در سومین ماه خود بسر می برد، با خطر فروپاشی مواجه است.

هشدار اوکراین درباره شکست مذاکرات

کی یف روز جمعه هشدار داد که مذاکرات درباره پایان دادن به جنگ روسیه که اکنون در سومین ماه خود بسر می برد، با خطر فروپاشی مواجه است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از ابتدای آغاز این جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) گفته تحریم های غرب علیه روسیه باید تقویت شود و نمی تواند بخشی از مذاکرات باشد.

اوکراین روز جمعه ضمن هشدار درباره شکست مذاکرات گفت: روسیه مناطقی در شرق این کشور را هدف بمباران های خود قرار داده اند و این در حالیست که قانونگذاران آمریکایی وعده داده اند بسرعت بسته کمک گسترده جدیدی را برای کی یف تصویب کنند.

رویترز نوشت: نیروهای روسیه پس از ناکامی در تصرف پایتخت در یک حمله ۹ هفته ای که شهرها را به ویرانه تبدیل کرد، هزاران نفر را کشته و ۵ میلیون اوکراینی را مجبور به فرار به خارج از کشور کرد، تمرکز خود را به سمت شرق و جنوب اوکراین معطوف کرده است.

مسکو شهر خرسون در جنوب اوکراین را به تصرف خود درآورده و نیروهایش بیشتر شهر بندری ماریوپل در شرق این کشور را اشغال کرده‌اند. در این شهر تلاش‌های سازمان ملل برای تخلیه غیرنظامیان و نظامیان در یک کارخانه بزرگ فولاد در حال انجام است.

زلنسکی در گفتگو با خبرنگاران در لهستان که میزبان تقریبا سه میلیون آواره اوکراینی است درباره چشم انداز تداوم مذاکرات با روسیه ابراز بدبینی کرده و جنایت های روسیه را عامل خشم عمومی عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها