|

زلنسکی: چاره‌ای جز مذاکره با روسیه نیست

رئیس جمهوری اوکراین گفت که کشورش برای پایان دادن به درگیری های نظامی هیچ چاره ای جز مذاکره با روسیه ندارد.

زلنسکی: چاره‌ای جز مذاکره با روسیه نیست

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه گفت که کشورش برای پایان دادن به درگیری های نظامی هیچ چاره ای جز مذاکره با روسیه ندارد.

به گزارش  خبرگزاری رویترز؛ زلنسکی پیش از این سخنان در نشست با روزنامه نگاران اوکراین که از شبکه سراسری تلویزیون این کشور پخش شد، در باره احتمال مذاکرات مستقیم او با پوتین گفت که شاید این امر رخ ندهد، اما توضیح بیشتری نداد.

دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری پیشین روسیه گفته است که هدف از انتشار گزارش های نادرست و ساختگی در باره کشتار غیرنظامیان در شهرک بوچا، بی اعتبار کردن و آسیب رساندن به شهرت کشورش هست.

زلنسکی با متهم کردن نیروهای ارتش روسیه به کشتار بدون محاکمه غیرنظامیان در شهرک بوچا در غرب کی یف پایتخت اوکراین، افزود: با اینکه رخدادهای بوچا نابخشودنی است، اما اوکراین و روسیه باید گزینه دشوار ادامه مذاکرات را برگزینند و مسکو باید مسئولیت اقداماتی را بپذیرد که نیروهایش متهم به ارتکاب آن هستند.

مسکو همچنین اعلان کرده که قصد دارد برای اثبات دست نداشتن نیروهایش در این کشتار شواهد و مدارکی به نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ارایه کند.

زلنسکی افزود که همه حتی خود من، احتمال برگزاری این مذاکرات را چالشی داخلی تصور می کنم که در درجه نخست انسانی به شمار می رود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از معاون وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که مذاکرات ۲ کشور به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئوکنفرانس ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها