|

حریف تدارکاتی ایران در خطر حذف از جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال تونس خطر حذف از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی فیفا را احساس می‌کند.

حریف تدارکاتی ایران در خطر حذف از جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش شبکه شرق، تونس که در گروه D جام جهانی 2022 قطر با فرانسه، دانمارک و استرالیا همگروه است، در خطر محرومیت از حضور در بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها قرار دارد. شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» گزارش داد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به فدراسیون فوتبال تونس هشدار داده در صورت دخالت دولت این کشور در امور فدراسیون، ممکن است تیم ملی تونس را از جام جهانی قطر حذف کند.

طبق قوانین فیفا، فدراسیون‌های عضو این نهاد باید عاری از  هرگونه مداخله حقوقی و سیاسی باشند. این هشدار از سوی فدراسیون جهانی فوتبال پس از آن صادر شد که «کامل دگیچه» وزیر ورزش و جوانان تونس بارها درباره احتمال انحلال دفاتر فدرال صحبت کرد. اظهارات وی از سوی فیفا به عنوان تلاشی برای دخالت در اداره فدراسیون فوتبال تونس تعبیر شده است.

فیفا از فدراسیون فوتبال تونس خواسته در مورد تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی خود توضیح دهد و به هیئت حاکمه یادآوری کرده که انجمن‌های عضو آن از نظر قانونی موظف هستند امور خود را مستقل و بدون تأثیر از طرف‌های ثالث انجام دهند.

فدراسیون جهانی فوتبال حداکثر تا روز جمعه به  فدراسیون فوتبال تونس مهلت داده تا پاسخ خود را اعلام کند در غیر این صورت با محرومیت احتمالی مواجه خواهد شد که می‌تواند تیم ملی این کشور را از جام جهانی محروم کند.

زیمبابوه و کنیا در حال حاضر در حال گذراندن محرومیت‌هایی هستند که فیفا در رابطه با دخالت دولت در امور فدراسیون‌های فوتبال این دو کشور صادر کرده است. هند نیز در ماه آگوست به دلیل نفوذ از جانب اشخاص ثالث محروم شده بود که البته این تعلیق بعداً لغو شد.

تونس آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی 2022 قطر است. شاگردان کارلوس کی‌روش 25 آبان در دوحه قطر به مصاف این تیم آفریقایی خواهد رفت.

 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها