|

خبر مهم وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان/ عکس

رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌ و پرورش، نحوه تایید سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور اعلام کرد.

خبر مهم وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان/ عکس

به گزارش شبکه شرق، رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌ و پرورش، جزئیات اقدامات لازم برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی توسط داوطلبان کنکور و نحوه ثبت‌نام ترمیم نمرات را تشریح کرد.

سید علی جعفری، رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش و عضو گروه طراحی و توسعه سامانه «مشاهده، تایید و ثبت‌نام آزمون‌های ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی»،  نحوه و مهم‌ترین نکات قابل‌توجه در خصوص سامانه ثبت‌نام آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره را تشریح کرد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*هدف از راه‌اندازی این سامانه چیست و داوطلبان چه‌اقداماتی را باید انجام دهند؟

بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته نتایج آزمون‌های نهایی یا سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها (کنکور) تاثیر قطعی پیدا کرد (این تاثیر در سال جاری 50 درصد و شامل نتایج آزمون های نهایی پایه دوازدهم است).

امتحانات نهایی به صورت طبیعی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود اما داوطلبانی که به هر دلیلی فاقد سابقه تحصیلی هستند یا قصد ترمیم نمرات خود را دارند باید از طریقی درخواست خود را ثبت کنند و سامانه این کار را انجام خواهد داد. بنابراین یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، ایجاد بستر الکترونیکی ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های ایجاد سابقه و ترمیم نمره است (این امر در سال گذشته به صورت حضوری و توسط مدارس انجام شد).

این سامانه یک هدف دیگری را هم دنبال می‌کند و آن هم نمایش و اخذ تأییدیه سوابق تحصیلی موجود است. داوطلبانی که در سال‌های گذشته در آزمون‌های نهایی شرکت کرده‌اند، دارای سابقه تحصیلی هستند لذا این افراد باید وارد سامانه  شده، سوابق تحصیلی خود را بررسی کنند و اگر با مغایرتی مواجه شدند اقدام به ثبت درخواست بررسی کنند تا وضعیت آن‌ها مشخص شود.

*با این توضیحات، این سامانه دارای دو بخش است؛ داوطلبان به کدام یک از این بخش‌ها باید مراجعه کنند؟

بله همان‌طور که مطرح شد، سامانه دارای دو بخش است. بخش اول، مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی و بخش دوم ثبت‌نام ایجاد سابقه و ترمیم نمره.

مشاهده و تایید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است

بخش اول برای همه داوطلبان نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تایید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها